Publicon Sport będzie pozyskiwał sponsorów dla PZPN. Koniec współpracy ze Sportfive
Agencja Publicon Sport podpisała umowę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej na pośrednictwo przy zawieraniu kontraktów dotyczących praw marketingowych. Poprzednio przez 25 lat odpowiadał za to Sportfive.
W komunikacie Publicon Sport zapowiada, że jego działania dla PZPN będą oparte na trzech obszarach: digitalizacji zasobów Związku i tworzeniu nowych cyfrowych narzędzi komunikacji, proaktywnym podejściu do pozyskiwania sponsorów oraz poszerzeniu portfolio produktowego (agencja wylicza większe zaangażowanie w kształcenie młodzieży, regionalizację i tokenizację).
Nie podano, w jaki sposób agencja została wybrana do tego zlecenia ani na jak długo podpisano umowę.
- Cieszymy się, że będziemy mogli strategicznie wesprzeć PZPN w pozyskiwaniu partnerów, digitalizacji treści i komercjalizacji nowych produktów rynkowych. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu Związek będzie mógł wejść na jeszcze wyższy poziom i sprostać wyzwaniom, jakie przed nim stoją - komentuje Szymon Sikorski, szef Publicon.
– O wyborze agencji Publicon Sport zdecydowały jej kompetencje w zakresie marketingu sportowego, doświadczony zespół i atrakcyjność oferty. Nowa umowa odpowiada wyzwaniom, jakie stoją przed naszą federacją. W kolejnych latach chcemy jeszcze bardziej otworzyć się na nowych partnerów i zbudować relacje, które przyczynią się do rozwoju piłki nożnej w Polsce – powiedział cytowany w komunikacie Cezary Kulesza, Prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej.
PZPN pożegnał się ze Sportfive
Poprzednio przez 25 lat za pozyskiwanie partnerów marketingowych dla PZPN odpowiadała agencja Sportfive Poland (przez pewien okres działała pod nazwą Lagardere Sports). Zajmowała się też sprzedażą praw do transmisji wielu meczów naszych reprezentacji, dopóki ten proces nie został zcentralizowany przez europejską i światową federację piłkarską.
Na początku lipca pojawiły się nieoficjalne doniesienia, że PZPN nie przedłuży umowy ze Sportfive (jako pierwszy informował o tym portal TVP Sport). - W tej chwili toczą się rozmowy z różnymi podmiotami zainteresowanymi współpracą z PZPN, ale żadne umowy nie zostały zawarte. PZPN nie ujawnia szczegółów handlowych dotyczących prowadzonych negocjacji czy też zawartych umów - przekazał nam wtedy rzecznik prasowy Związku.
Z kolei Tomasz Rożenek, dyrektor sprzedaży w Sportfive Poland, pod koniec lipca mówił nam, że agencja złożyła PZPN intratną ofertę i chce kontynuować współpracę. - Przedstawiliśmy PZPN-owi wizję dalszej współpracy oraz intratną ofertę. Czekamy na szczegółowe rozmowy w tym zakresie. Nie mogę zdradzać szczegółów naszej propozycji, ale jest znacząco wyższa i bardziej rozbudowana w każdym z łączących nas elementów współpracy niż w ostatnich latach - podkreślił.
W czwartek otrzymaliśmy informację, że centrala Sportfive nie będzie komentować zakończenia współpracy z PZPN.
Od sierpnia ub.r. prezesem PZPN jest Cezary Kulesza. Na początku jego kadencji nastąpiły roszady w zespole menedżerskim Związku: dyrektorem marketingu i sponsoringu został Grzegorz Stańczuk, a szefową departamentu komunikacji i mediów - była dziennikarka TVP Aleksandra Rosiak (zastąpiła na tym stanowisku Janusza Basałaja).
Publicon Sport uruchomiony w ub.r.
Agencja Publicon Sport jako osobna spółka została założona jesienią ub.r., pośrednio jej jedynym udziałowcem jest Szymon Sikorski. Do agencji dołączył wtedy Michał Zawada, wcześniej związany m.in. z Nike i należącą do Roberta Lewandowskiego agencją Stor9.
Publicon zapowiadał rozwój swojego działu marketingu sportowego, uruchomionego z początkiem ub.r., oraz uruchomił serwis TheSport.pl.
W komunikacie o współpracy z PZPN agencja podkreśla, że na rynku PR i komunikacji jest obecne od ponad 15 lat, a w swojej grupie kapitałowej ma know-how technologiczne i martechowe.
Wylicza też, że w dorobku ma obsługę takich klientów z obszaru sportowego jak piłkarska reprezentacja Ukrainy, Polski Związek Tenisa, Polski Związek Triathlonu, ŁKS Łódź, Panthers Wrocław, PKN ORLEN, Tai Woffinden, Mateusz Masternak, Aleksandra Król, Oskar Kwiatkowski, Zuzanna Witych, Szymon Ładniak, Mateusz Kaprzyk i Robert Wilkowiecki.
Reprezentacja na mundialu i z InPostem, Orlen kupił Grupę Lotos
Wiele z obecnych kontraktów marketingowych Polskiego Związku Piłki Nożnej, zwłaszcza tych dotyczących sponsorowania pierwszej reprezentacji, wygaśnie z końcem br., po mundialu, który w listopadzie i grudniu zostanie rozegrany w Katarze.
Nasza drużyna dzięki zwycięstwu w barażu ze Szwecją awansowała na turniej, w fazie grupowej zagra przeciw Meksykowi, Argentynie i Arabii Saudyjskiej. Wszystkie mecze pokaże TVP, która zaczęła już sprzedaż oferty reklamowej związanej z tymi transmisjami.
Głównym sponsorem reprezentacji od 2015 roku jest Grupa Lotos, na początku 2018 roku przedłużyła umowę do końca 2022 roku (z uwzględnieniem wszystkich premii kontrakt był warty ok. 100 mln zł). Firma właśnie została przejęta przez PKN Orlen, a w związku ze sprzedażą większości jej stacji paliwowych węgierskiemu koncernowi MOL marka Lotos może zniknąć z rynku (MOL już zapowiedział, że na kupionych stacjach wprowadzi własny szyld).
W maju br. InPost został sponsorem strategicznym reprezentacji Polski piłkarzy i piłkarek we wszystkich kategoriach wiekowych. Umowę podpisano na minimum dwa lata, PZPN podkreślał, że to jego rekordowy kontrakt sponsorski z firmą prywatną.
Status oficjalnych sponsorów drużyny mają natomiast STS, Biedronka, Oshee, Leroy Merlin i T-Mobile Polska (telekom dołączył do tego grona wiosną 2020 roku), a oficjalnymi partnerami są AliorBank, rent99, Fakro i Ustronianka.
Menedżerowie z agencji marketingu sportowego tuż po zwycięstwie naszej reprezentacji w barażu oceniali, że dzięki awansowani ma mundial PZPN z łatwością pozyska sponsorów na kolejne lata, a w nowych umowach będą wyższe kwoty.
Dołącz do dyskusji: Publicon Sport będzie pozyskiwał sponsorów dla PZPN. Koniec współpracy ze Sportfive
Pozdrowienia dla Pana Tadajewskiego