Publicis zainwestuje setki milionów euro w sztuczną inteligencję
Francuski holding reklamowy Publicis planuje zainwestować 300 milionów euro w narzędzia sztucznej inteligencji. Inwestycja rozłożona na najbliższe trzy lata ma zaowocować m.in. wdrożeniem „pierwszego w branży inteligentnego systemu opartego o AI".
Głównym celem przyświecającym wdrożeniu w Publicis sztucznej inteligencji jest osiągnięcie zdolności do głębokiej analityki, służącej osiąganiu celów biznesowych klientów. Cała wiedza i dane zgromadzone przez wszystkich pracowników firmy, mają dzięki sztucznej inteligencji zostać zintegrowane we wspólnym narzędziu CoreAI.
Sztuczna inteligencja w Publicis
CoreAI będzie spajał wszystkie dane własne grupy Publicis, w tym wiodące informacje konsumenckie z 2,3 miliarda profili ludzi na całym świecie, z biliony danych o treściach, mediach i wynikach biznesowych oraz gigantyczne zasoby platformy Marcel. Do tego sztuczna inteligencja pomoże w zintegrowaniu tych zasobów z unikalną wiedzą Publicis z zakresu transformacji biznesowej.
W efekcie CoreAI będzie dostarczać pogłębionych analiz biznesowych, strategicznych i marketingowych. Pomoże w pogłębionej analityce mediowej, zapewniając precyzyjne planowanie, zakup i optymalizację mediów. Dzięki narzędziu zespołu Publicis będą dostarczały klientom jeszcze dokładniej spersonalizowanych treści i produktów cyfrowych. Jeszce szybciej i wydajniej będą pracowały komórki zarządzające projektami i client service.
Cała inwestycja przez kolejne trzy lata pochłonie 300 milionów euro. W najbliższych 12 miesiącach holding wyda łącznie 50 mln euro na szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników i nowe rekrutacje, koleje 50 milionów pójdzie na licencje, oprogramowanie IT i infrastrukturę chmurową.
Grupa rozpoczęła prace inżynieryjne nad CoreAI w drugiej połowie 2023 roku i planuje stopniowe wdrażanie go od połowy 2024 roku. Pierwsze rezultaty zaprezentuje na Viva Tech 2024 w maju tego roku.
- Postawienie CoreAI w sercu naszej organizacji i prawdziwe przekształcenie się w firmę zajmującą się inteligentnymi rozwiązaniami sprawi, że nasi pracownicy będą bardziej wydajni i produktywni. Ale co ważniejsze, pozwoli wszystkim robić niedługo rzeczy, których nikt nie może zrobić dzisiaj, kierując się najwyższymi standardami etycznymi i służąc rozwojowi naszych klientów - powiedział Arthur Sadoun, CEO i prezes Publicis Groupe
Dołącz do dyskusji: Publicis zainwestuje setki milionów euro w sztuczną inteligencję