SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Prosto w serce” słabiej od “Majki”, 104 mln zł z reklam

Telenowelę “Prosto w serce” z Anną Muchą i Filipem Bobkiem w rolach głównych oglądało średnio 2,29 mln widzów, czyli o 400 tys. mniej niż nadawaną rok temu w tym paśmie “Majkę”. Dała ona jednak TVN drugie miejsce w rynku.

“Prosto w serce” nadawane było w dni powszednie o 17.55 w okresie od 3 stycznia do 23 grudnia br. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, w czasie emisji telenoweli stacja TVN miała 19,84 proc. udziału w grupie 4+ i 20,95 proc. w komercyjnej 16-49. Dla porównania, emitowaną rok wcześniej w tym samym paśmie “Majkę”, śledziło średnio 2,72 mln widzów, a udział tego serialu w rynku wynosił odpowiednio 23 proc. i 25,26 proc. (więcej na ten temat).

Telewizja TVN w czasie emisji telenoweli zajmowała drugie miejsce w rynku telewizyjnym (grupa 4+), ustępując tylko emitującej “Klan” Jedynce, która notowała 25,27 proc. udziału. Za TVN znalazły się: Polsat (serial “Pierwsza miłość”, końcówka “Dlaczego ja?”, 19,27 proc.) oraz TVP 2 (“Panorama”; 11,60 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej TVN też był drugi, ale przegrał tutaj z Polsatem.

Najchętniej oglądanym odcinkiem "Prosto w serce" i zarazem jedynym, który przekroczył granicę 3 mln widzów, był epizod z 2 marca br., który obejrzało 3,02 mln osób. Wszystkie 15 najpopularniejszych odcinków TVN pokazał w pierwszych trzech miesiącach emisji serialu. W lutym produkcja osiągnęła najwyższy średni miesięczny wynik oglądalności - 2,79 mln widzów (najwyższy udział miała jednak w czerwcu - 23,18 proc.). W zestawieniu najpopularniejszych odcinków nie znalazł się finałowy epizod, który 23 grudnia br. obejrzało 2,66 mln osób.


Autor: TVN / K.Winiarski / W Impact

Wpływy stacji z reklam nadawanych wokół telenoweli wyniosły w sumie 103,7 mln zł, podczas gdy “Majka” przyniosła z reklam 111,9 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów). Z danych telemetrycznych wynika, że “Prosto w serce” najchętniej oglądały kobiety, widzowie po 50.roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

Na miejsce "Prosto w serce" telewizja TVN wprowadzi nowy serial “Julia” oparty na polskim scenariuszu (więcej na ten temat). Jej pilotowy odcinek pokazany został po finałowym odcinku produkcji z Anną Muchą i zgromadził przed telewizorami 2,51 mln widzów. Regularna emisja serialu ruszy od 2 stycznia 2011 roku.


Widownia “Prosto w serce” miesiąc po miesiącu 

Miesiąc Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
styczeń 2 653 994 18,95% 20,40%
luty 2 788 576 20,24% 21,85%
marzec 2 614 844 21,07% 22,41%
kwiecień 2 170 647 21,26% 22,84%
maj 1 958 227 21,90% 23,34%
czerwiec 1 994 708 23,18% 23,62%
wrzesień 1 768 911 18,79% 18,58%
październik 2 106 928 18,86% 19,61%
listopad 2 329 673 17,83% 18,69%
grudzień 2 394 557 18,52% 19,46%
Średnia 2 293 509 19,84% 20,95%


Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP 1 2 933 162 25,27% 17,83%
TVN – PwS 2 293 509 19,84% 20,95%
Polsat 2 235 951 19,27% 23,89%
TVP 2 1 345 976 11,60% 8,91%


Top 15 odcinków telenoweli

  Wszyscy 4+ 16-49
Lp. Data AMR SHR % SHR %
1 02-03-2011 3 016 994 22,50% 25,27%
2 31-01-2011 2 961 183 20,92% 22,16%
3 10-02-2011 2 957 122 22,34% 26,09%
4 14-02-2011 2 944 943 21,13% 22,28%
5 24-02-2011 2 941 896 20,44% 21,39%
6 09-02-2011 2 919 405 21,01% 23,52%
7 16-02-2011 2 897 688 21,06% 23,30%
8 21-02-2011 2 891 866 20,55% 21,87%
9 07-03-2011 2 876 458 21,42% 22,01%
10 01-02-2011 2 870 566 20,43% 21,68%
11 17-03-2011 2 869 755 21,23% 21,28%
12 23-02-2011 2 856 912 20,38% 20,83%
13 14-03-2011 2 847 328 22,31% 24,40%
14 27-01-2011 2 847 270 20,10% 20,53%
15 22-02-2011 2 842 056 20,39% 21,89%


Profil widowni “Prosto w serce”

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 29,45% 61
Kobiety 70,55% 136
Wiek  4-9 2,35% 40
 10-15 3,75% 55
16 - 19 2,96% 53
20 - 24 4,21% 54
25 - 29 6,17% 69
30 - 34 6,82% 82
35 - 39 6,41% 87
40 - 44 6,03% 94
45 - 49 6,12% 89
50 - 54 10,97% 136
55 - 59 11,71% 151
60 32,50% 161
Wlk. miasta Wieś 28,43% 73
< 50 tys. 25,50% 106
50-100 tys. 11,35% 132
100-200 tys. 11,34% 140
> 200 tys. 23,38% 116
Zawód Top management 5,96% 69
Pracownicy średniego szczebla 17,27% 115
Pracownicy fizyczni i rolnicy 16,69% 84
Emeryci 40,61% 158
Inni 19,47% 64
Wykształcenie Podstawowe 51,33% 114
Średnie 33,28% 113
Wyższe 9,29% 74
Inne 6,10% 48


 

Dołącz do dyskusji: “Prosto w serce” słabiej od “Majki”, 104 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fasir
To jest ciepła kupa
0 0
odpowiedź
User
Marcin
ja oglądałem na TVN HD
0 0
odpowiedź
User
wlkp
W kółko to samo - podobna fabuła, a aktorzy ci sami, tylko w innych układach - raz zły, raz dobry charakter. Ile można to oglądać?
0 0
odpowiedź