SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Problemy techniczne TVP VOD. „Prace serwisowe związane z modernizacją platformy”

Użytkownicy TVP VOD płacący abonament RTV w ostatnich dniach narzekają na problem z dostępem do niektórych treści. Wyświetla im się m.in. hasło „Wykup dostęp” albo bloki reklamowe złożone z kilku takich samych spotów. Telewizja Polska informuje Wirtualnemedia.pl, że „trwają prace serwisowe związane z modernizacją platformy”.

Serwis streamingowy TVP VOD Serwis streamingowy TVP VOD

Serwis TVP VOD w nowej odsłonie ruszył w październiku. Osoby z aktywowanym dostępem do tak zwanej „Strefy ABO”, czyli odprowadzające abonament radiowo-telewizyjny, mają dostęp do większości treści bez reklam. Są wśród nich także przedpremierowe odcinki popularnych seriali typu „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Komisarz Alex”, „Na sygnale” czy produkcje, które premiery miały w nowym serwisie streamingowym, takie jak „Erynie” albo „Krucjata”. Obie ostatnie pozycje są dostępne w jakości 4K.

Dostęp do „Strefy ABO” można aktywować podając imię, nazwisko i numer abonenta. Pozostałe osoby mogą wykupić subskrypcję na miesiąc, kwartał, półrocze i rok za odpowiednio  9,99,  14,99,  24,99 lub 44,99 zł. Niektóre, najczęściej nowsze filmy fabularne, są dodatkowo płatne. Koszt ich wypożyczenia to zazwyczaj 5-17 zł. Można do nich zyskać dostęp także po wykupieniu nowego pakietu TVP VOD+ za  9,99,  14,99,  24,99 lub 44,99 zł w zależności od czasu trwania subskrypcji. Najkrótsza trwa miesiąc, a najdłuższa rok. Katalog obecnie obejmuje 317 filmów. Są wśród nich klasyki, takie jak „Wilk z Wall Street”, ale nieco nowsze produkcje typu „Twist”.

Problemy użytkowników płacących abonament RTV

Do portalu Wirtualnemedia.pl zwrócili się użytkownicy TVP VOD, którzy twierdzą, że aktywowali „Strefę ABO”. Mimo tego po miesiącu korzystania z platformy, znów musieli poddać się weryfikacji. Choć przeszła pomyślnie i dostęp przyznano do końca stycznia 2023 roku, niektórym produkcjom towarzyszyły reklamy. Było ich około 9, a podczas jednego bloku niektóre spoty wyemitowano kilka razy. W przypadku innych produkcji, które powinny być dostępne w „Strefie ABO” na ekranach telewizorów, komputerów i smartfonów, pojawił się napis „Wykup dostęp”.

W ostatnim czasie kilkukrotnie aktualizowano aplikację TVP VOD. Czy problemy są z tym związane? - Trwają prace serwisowe związane z modernizacją platformy TVP VOD, co może się wiązać z pewnymi utrudnieniami w funkcjonowaniu serwisu. To złożony proces, wymagający integracji wielu działań. Jeśli po drodze pojawią się pewne niedogodności, prosimy o zgłaszanie ich za pomocą formularza na stronie: https://vod.tvp.pl/help/contactlub lub wysłanie informacji na adres:  pomoc@tvp.pl. Biuro Obsługi Klienta rejestruje wszystkie pytania użytkowników i pomaga w rozwiązywaniu problemów technicznych - tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Dział Komunikacji, Biuro Spraw Korporacyjnych Telewizji Polskiej.

Nie wiadomo kiedy utrudnienia znikną. Mogą być one związane z wprowadzeniem pakietu TVP VOD+ albo pracami nad wdrożeniem do serwisu kanałów linearnych.  Nadawca publiczny zapowiada, że będzie to następować stopniowo od przyszłego roku. Na razie TVP1, TVP2, TVP3, TVP Info, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Nauka, TVP Dokument, TVP Kobieta, TVP Rozrywka, TVP Polonia, TVP World, TVP ABC czy TVP Sport, są dostępne jedynie w aplikacji mobilnej TVP GO i serwisie HbbTV pod taką samą nazwą.

Z badania Mediapanel wynika, że w listopadzie br. serwis internetowy i aplikację mobilną TVP VOD  odwiedziło 3,13 mln użytkowników. To o 133,2 tys. internautów więcej niż w październiku.

Dołącz do dyskusji: Problemy techniczne TVP VOD. „Prace serwisowe związane z modernizacją platformy”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysiek
życzę wszystkim z takim podejściem, by u chirurga też trwały prace serwisowe
0 0
odpowiedź
User
R18
Kiedy pojawi się wreszcie wsparcie m.in. dla urządzeń AppleTV (tvOS) ? Aplikacja publicznego nadawcy powinna być dostępna na jak najszerszej gamie urządzeń.
0 0
odpowiedź
User
lukjan
u mnie w hybrydzie, nie moge patrzec, bo, pisze brak polaczenia.
0 0
odpowiedź