Polski rynek marek własnych zyskuje na wartości
W 2011 roku rynek marek własnych w Polsce wzrósł o 18 proc. i osiągnął wartość 28,5 mld zł. W br. urósł do poziomu 33,8 mld zł - wynika z raportu firmy badawczej PMR.
Według PMR, wysoka dynamika polskiego rynku marek własnych w 2011 roku była rezultatem znaczącego wzrostu wartości sprzedaży w supermarketach i dyskontach, który wyniósł odpowiednio po 20 proc. W konsekwencji oba formaty zanotowały wzrost udziału w rynku.
Intensywnie rozwijała się również sprzedaż poprzez hipermarkety, lecz z dynamiką niższą niż w ubiegłym roku (18 proc.). Z kolei handel tradycyjny rósł znacznie poniżej poziomu rynkowego.
Na 2012 rok i kolejne lata PMR przewiduje dalszy dynamiczny wzrost rynku marek własnych - średnio o 21 proc. Ma się do tego przyczyniać rozwój oferty private label we wszystkich kanałach handlu nowoczesnego, jak również w hurtowniach zaopatrujących sklepy tradycyjne.
PMR podkreśla, że oferta marek własnych w Polsce systematycznie się rozwija. "Detaliści powiększają dotychczasową ofertę produktów z własnym logo, wprowadzają marki własne w nowych kategoriach, a także optymalizują asortyment, wycofując produkty mniej rotujące, a na ich miejsce wprowadzając nowe. Rozszerzaniu asortymentu marek własnych sprzyja wciąż odczuwalne spowolnienie gospodarcze. Konsumenci ostrożniej wydają pieniądze, szukają tańszych produktów, a sieci, wychodząc naprzeciw ich potrzebom, proponują im produkty marek własnych. Ponadto, więcej produktów w ramach wyższych półek cenowych, ich lepsza jakość oraz bardziej atrakcyjne opakowania przekładają się na wzrost zaufania do marek detalistów oraz lepszego ich postrzegania. Niebagatelne znaczenie w tym procesie odgrywa wzmożona aktywność promocyjna sieci handlowych, a zwłaszcza rosnące nakłady na reklamę telewizyjną" - czytamy w raporcie.
Dołącz do dyskusji: Polski rynek marek własnych zyskuje na wartości
serek bialy ?? kupuje sie smaczny i niedrogi i to decyduje, to nie Vuitton w wersji
dla malolatow czyli ubogich, z palstiku i tasmami ,he,he