Polski kontent na targach w Cannes
TVP sprzedaje 'Katyń' Wajdy, ATM 'Ekipę' Holland, TVN nowe produkcje filmowe i seriale, Polsat szuka formatów rozrywkowych. Około 50 polskich przedstawicieli zarejestrowanych jest na targach MIPCOM 2007.
MIPCOM to międzynarodowe targi sprzedaży produktu audiowizualnego i cyfrowego, odbywające się we francuskim Cannes. Właśnie ruszyła 23. edycja tych targów, które obok kwietniowych MIPTV, są największym miejscem spotkań producentów, sprzedawców i kupujących kontent przeznaczony na różne platformy dystrybucji.
Weteranem, bo już niemal z 30 letnia tradycją, jest Telewizja Publiczna. Te targi mogą okazać się dla niej bardzo owocne. Motorem napędowym sprzedaży jest bowiem cieszący się ogromną popularnością w polskich kinach "Katyń" Andrzeja Wajdy. Obraz po niespełna trzech tygodniach wyświetlania, doczekał się milionowego widza. Przyciąga też postać reżysera, doskonale znanego poza granicami naszego kraju. Największe zainteresowanie filmem jest ze strony rynku japońskiego, angielskiego, niemieckiego i amerykańskiego, a także z terytorium byłego bloku socjalistycznego.
Jak zapowiada TVP "Katyń" ma szansę wejście do kin w skali globalnej i w tym kierunku są prowadzone rozmowy. Prawa do filmu chcą nabyć największe firmy w tym Sony, Miramax, czy Universal Picture. Na MIPCOM cała akcja promocyjna TVP skupiona jest wokół "Katynia". W pakiecie są dokumenty o zbrodni katyńskiej, czy te poświęcone Wajdzie, a także wywiady z reżyserem.
W ofercie Telewizji Publicznej jest także nowa produkcja "Tajemnica Twierdzy Szyfrów", dziecięcy "Miś Fantazy". Z filmów fabularnych "Wszystko będzie dobrze" w reżyserii Tomasza Wiszniewskiego, "Jutro idziemy do kina" i "Statyści" Michała Kwiecińskiego, "Plac Zbawiciela" Joanny i Krzysztofa Krauze. Z seriali TVP oferuje "Pitbulla" i "Ranczo", a także nowy sezon "Oficerów".
Największa prywatna firma producencka ATM Grupa na targach w Cannes uczestniczy od kwietnia 2002 roku. Od października 2004 wspólnie ze Sparks Network - międzynarodowym forum tworzenia i wymiany formatów telewizyjnych. ATM w Cannes prezentuje zagranicznym nadawcom wyreżyserowany przez Agnieszkę Holland serial political fiction "Ekipa" (Prime Minister), emitowany obecnie na antenie Telewizji Polsat.
ATM zaprezentuje też wielokrotnie już sprzedawane na międzynarodowe rynki formaty: "Gra w ciemno", czy "Awantura o kasę". Po raz pierwszy w Cannes pojawi się reality show "Goli i Bosi".
Ponadto producent zaoferuje programy dziecięce, zrealizowane przez Profilm (spółka zależna ATM): "Od przedszkola do Opola", a także "Kodołamacze". W ofercie znajdzie się również "Halo Hans" - najnowszy serial Studia A (od lipca 2007 spółka zależna ATM). Grupa zaprezentuje także pilotowy odcinek formatu "Domowa pułapka". W tej chwili formatem zainteresowani są nadawcy z Francji, Turcji, a także z USA.
TVN, który po raz drugi ma swoje stoisko w Cannes, tym razem przyjechał z nowymi produkcjami kinowymi "Ja wam pokażę!", i "Dlaczego nie". Na kwietniowych targach MIPTV dużym zainteresowaniem cieszył się serial "Kryminalni". Tym razem do pakietu dołączą ostatnie pozycje z tej działki: "Twarzą w twarz" i "Odwróceni". Stacja chce handlować również dokumentem "Wielkie ucieczki".
Z Polsatu do Cannes została wysłana m.in. Agata Młynarska. - Mam zarezerwowany cały tydzień. Moim zadaniem jest znalezienie wszelkich nowości z działu entertainment. Jesteśmy też zainteresowani wszelkimi świeżymi formatami, jakie mają do zaoferowania producenci zagraniczni - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Agata Młynarska, twarz Polsatu, ale również jego producent kreatywny.
Jak mówi nam Karolina Fiedotow, Koordynator ds. Produkcji Filmowych Polsatu, stacja szuka popularnych filmów kinowych, móc pokazać je w następnych sezonach. - Zasoby filmowe naszej stacji są pełne, także na targach skupiamy uwagę na tzw. "perełkach". Wyszukujemy tylko największe produkcje filmowe. Koncentrujemy też swoją uwagę na nowościach, obserwujemy trendy i kierunki, w jakim zmierza rynek. Ważne jest, aby być czujnym. Dotyczy to oczywiście zarówno nowości filmowych, serialowych, jak również rozrywkowych. Obserwujemy, co ogląda się w innych krajach i patrzymy, jakie ma to przełożenie na naszego widza - mówi Fiedotow.
W rejestrze firm MIPCOM 2007 widnieje 50. polskich przedstawicieli. Oprócz największych anten i firm producenckich, są wśród nich osoby związane z mediami internetowymi, telekomami, dystrybutorzy, studia reklamy. MIPCOM 2007 potrwa do 12 października.
Dołącz do dyskusji: Polski kontent na targach w Cannes