Polski kontent na targach w Cannes
TVP sprzedaje 'Katyń' Wajdy, ATM 'Ekipę' Holland, TVN noweprodukcje filmowe i seriale, Polsat szuka formatów rozrywkowych.Około 50 polskich przedstawicieli zarejestrowanych jest na targachMIPCOM 2007.
MIPCOM to międzynarodowe targi sprzedaży produktuaudiowizualnego i cyfrowego, odbywające się we francuskim Cannes.Właśnie ruszyła 23. edycja tych targów, które obok kwietniowychMIPTV, są największym miejscem spotkań producentów, sprzedawców ikupujących kontent przeznaczony na różne platformy dystrybucji.
Weteranem, bo już niemal z 30 letnia tradycją, jest TelewizjaPubliczna. Te targi mogą okazać się dla niej bardzo owocne. Motoremnapędowym sprzedaży jest bowiem cieszący się ogromną popularnościąw polskich kinach "Katyń" Andrzeja Wajdy. Obraz po niespełna trzechtygodniach wyświetlania, doczekał się milionowego widza. Przyciągateż postać reżysera, doskonale znanego poza granicami naszegokraju. Największe zainteresowanie filmem jest ze strony rynkujapońskiego, angielskiego, niemieckiego i amerykańskiego, a także zterytorium byłego bloku socjalistycznego.
Jak zapowiada TVP "Katyń" ma szansę wejście do kin w skaliglobalnej i w tym kierunku są prowadzone rozmowy. Prawa do filmuchcą nabyć największe firmy w tym Sony, Miramax, czy UniversalPicture. Na MIPCOM cała akcja promocyjna TVP skupiona jest wokół"Katynia". W pakiecie są dokumenty o zbrodni katyńskiej, czy tepoświęcone Wajdzie, a także wywiady z reżyserem.
W ofercie Telewizji Publicznej jest także nowa produkcja"Tajemnica Twierdzy Szyfrów", dziecięcy "Miś Fantazy". Z filmówfabularnych "Wszystko będzie dobrze" w reżyserii TomaszaWiszniewskiego, "Jutro idziemy do kina" i "Statyści" MichałaKwiecińskiego, "Plac Zbawiciela" Joanny i Krzysztofa Krauze. Zseriali TVP oferuje "Pitbulla" i "Ranczo", a także nowy sezon"Oficerów".
Największa prywatna firma producencka ATM Grupa na targach wCannes uczestniczy od kwietnia 2002 roku. Od października 2004wspólnie ze Sparks Network - międzynarodowym forum tworzenia iwymiany formatów telewizyjnych. ATM w Cannes prezentujezagranicznym nadawcom wyreżyserowany przez Agnieszkę Holland serialpolitical fiction "Ekipa" (Prime Minister), emitowany obecnie naantenie Telewizji Polsat.
ATM zaprezentuje też wielokrotnie już sprzedawane namiędzynarodowe rynki formaty: "Gra w ciemno", czy "Awantura okasę". Po raz pierwszy w Cannes pojawi się reality show "Goli iBosi".
Ponadto producent zaoferuje programy dziecięce, zrealizowaneprzez Profilm (spółka zależna ATM): "Od przedszkola do Opola", atakże "Kodołamacze". W ofercie znajdzie się również "Halo Hans" -najnowszy serial Studia A (od lipca 2007 spółka zależna ATM). Grupazaprezentuje także pilotowy odcinek formatu "Domowa pułapka". W tejchwili formatem zainteresowani są nadawcy z Francji, Turcji, atakże z USA.
TVN, który po raz drugi ma swoje stoisko w Cannes, tym razemprzyjechał z nowymi produkcjami kinowymi "Ja wam pokażę!", i"Dlaczego nie". Na kwietniowych targach MIPTV dużymzainteresowaniem cieszył się serial "Kryminalni". Tym razem dopakietu dołączą ostatnie pozycje z tej działki: "Twarzą w twarz" i"Odwróceni". Stacja chce handlować również dokumentem "Wielkieucieczki".
Z Polsatu do Cannes została wysłana m.in. Agata Młynarska. - Mamzarezerwowany cały tydzień. Moim zadaniem jest znalezieniewszelkich nowości z działu entertainment. Jesteśmy teżzainteresowani wszelkimi świeżymi formatami, jakie mają dozaoferowania producenci zagraniczni - mówi portalowiWirtualnemedia.pl Agata Młynarska, twarz Polsatu, ale również jegoproducent kreatywny.
Jak mówi nam Karolina Fiedotow, Koordynator ds. ProdukcjiFilmowych Polsatu, stacja szuka popularnych filmów kinowych, mócpokazać je w następnych sezonach. - Zasoby filmowe naszej stacji sąpełne, także na targach skupiamy uwagę na tzw. "perełkach".Wyszukujemy tylko największe produkcje filmowe. Koncentrujemy teżswoją uwagę na nowościach, obserwujemy trendy i kierunki, w jakimzmierza rynek. Ważne jest, aby być czujnym. Dotyczy to oczywiściezarówno nowości filmowych, serialowych, jak również rozrywkowych.Obserwujemy, co ogląda się w innych krajach i patrzymy, jakie ma toprzełożenie na naszego widza - mówi Fiedotow.
W rejestrze firm MIPCOM 2007 widnieje 50. polskichprzedstawicieli. Oprócz największych anten i firm producenckich, sąwśród nich osoby związane z mediami internetowymi, telekomami,dystrybutorzy, studia reklamy. MIPCOM 2007 potrwa do 12października.
Dołącz do dyskusji: Polski kontent na targach w Cannes