Polska reklama online: prerolle i toplayery z najwyższym CTR
W Polsce wśród najpopularniejszych formatów reklam internetowych najwyższy wskaźnik CTR osiągają prerolle i toplayery - wynika z badania gemiusAdMonitor. Natomiast najczęściej wyświetlane są reklamy m.in. z branży telekomunikacyjnej.
Wyniki badania gemiusAdMonitor pokazują, że w polskim internecie w IV kwartale ub.r. formatami reklamowymi o najwyższym wskaźniku CTR były prerolle i postrolle, emitowane przy materiałach wideo. Natomiast w II kwartale br. najwyższe CTR osiągały toplayery, prerolle i tapety.
Jeśli chodzi o treści reklamowe, w które stosunkowo najczęściej klikają polscy internauci, to w IV kwartale ub.r. były to reklamy z branży multimediów i książek, a w II kwartale br. – te z branż turystycznej, restauracyjnej, higieny i pielęgnacji oraz żywności. Natomiast najwięcej kampanii zrealizowano dla firm, produktów i usług z branży telekomunikacyjnej (IV kwartał ub.r.), a także handlowej, multimediów i książek oraz higieny i pielęgnacji (II kwartał br.). Z kolei pod względem poziomu emisji kampanii reklamowych wyróżniły się sektory finanse, ubezpieczenia, usługi maklerskie i telekomunikacja.
gemiusAdMonitor został przygotowywany przez firmę Gemius w oparciu o dane pochodzące z badania gemiusDirectEffect (ad server dla agencji i reklamodawców) oraz AdOcean (ad server dla wydawców).
Dołącz do dyskusji: Polska reklama online: prerolle i toplayery z najwyższym CTR