SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska ma coraz lepszą markę

Polska wchodzi do elity krajów, które mogą się poszczycić najlepsząmarką - wynika z Country Brand Index 2007, przeprowadzonego przezmiędzynarodową firmę konsultingową FutureBrand i agencję publicrelations Weber Shandwick.

Wśród 54 notowanych krajów świata znaleźliśmy się na 8 miejscu wkategorii "Wschodząca gwiazda". Najlepsza markę na świeciezachowała Australia, a za nią znalazły się Stany Zjednoczone iWielka Brytania. Spośród krajów naszego regionu Europy ponownieuznanie w oczach specjalistów znalazły Węgry i Czechy zajmująceodpowiednio 2 i 3 miejsce w kategorii "Warte poniesionychwydatków". Po raz pierwszy i to od razu w trzech kategoriachznalazła się Rosja: 9 - "Wschodząca gwiazda", 8 - "Kultura isztuka", 7 - "Historia". Jednak najlepsze oceny w naszym regioniezdobyła Chorwacja - numer jeden w kategorii "Wschodzącagwiazda".

"Wschodzące gwiazdy" to kraje, które w ciągu najbliższych 5 latmają szansę stać się jednym z głównych kierunków wyprawturystycznych. Oprócz Chorwacji, Polski i Rosji w pierwszejdziesiątce znalazły się: Chiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Kuba,Islandia i Argentyna. W rankingu Country Brand Index 2007 kraje sązestawiane w 22 kategoriach, na podstawie których tworzy się listękrajów posiadających najlepszą markę. Polska znalazła się w tymzestawieniu po raz pierwszy. Badanie jest prowadzone trzeci rok zrzędu.

W tworzeniu rankingu wzięło udział ponad 2 600 podróżników,turystów oraz ekspertów w dziedzinie turystyki i hotelarstwa zcałego świata.

"Silna marka kraju pomaga w ugruntowaniu jego pozycji w każdymsektorze" - mówi Rina Plapler, Dyrektor Zarządzający FutureBrand."W tegorocznym CBI dokładnie pokazaliśmy w jaki sposób kraje sąpostrzegane jako marki".

Kraje o najlepszej marce, 2007 CBI

1.

Australia

6.

Kanada

2.

Stany Zjednoczone

7.

Hiszpania

3.

Wielka Brytania

8.

Nowa Zelandia

4.

Francja

9.

Grecja

5.

Włochy

10.

Japonia


Tegoroczny raport CBI porusza szeroki wachlarz tematów istotnychdla podróżników i turystów - od marki kraju najbardziejzorientowanego na ochronę środowiska (Szwecja), do kraju w którymnajchętniej prowadziliby działalność biznesową (USA).

"Reputacja marki kraju sama w sobie jest jej silną walutą.Wpływa ona na finansowe i biznesowe inwestycje, zrównoważony rozwójoraz dodatkowo wspiera sektor prywatny i detaliczny" - wyjaśniaRene A. Mack, szef globalnego działu Tavel&Lifestyle w WeberShandwick. "Odwiedzający kraj są najlepszą reklamą dla markikażdego kraju. Importują oni wszystkie doświadczenia zdobyte wdanym kraju bezpośrednio do swoich domów, biur i społeczności, wktórych żyją. Ponadto, dokonują tego w najbardziej przekonującysposób, poprzez marketing szeptany - word of mouth"

Kraje najlepsze w poszczególnych kategoriach: 2007 CountryBrand Index

Idealne do robienia interesów

Stany Zjednoczone, Chiny, Wielka Brytania, Francja,Włochy

Przyjazne biznesmenom

Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada,Irlandia, Francja

Warte zamiany podróży służbowej wturystyczną

Stany Zjednoczone, Australia, Włochy,Japonia, Tajlandia

Najlepsze do organizacji konferencji

Stany Zjednoczone, Szwajcaria, Niemcy,Singapur, Zjednoczone Emiraty Arabskie

Bogactwo kultury i sztuki

Włochy, Francja, Egipt, Indie, WielkaBrytania

Wyjątkowe

Nowa Zelandia, Chiny, RPA, Japonia,Tajlandia

Do plażowania

Malediwy, Tahiti, Wyspy Bahama, Australia,Dominikana

Przyjazne rodzinie

Dania, Kanada, Australia, Stany Zjednoczone,Szwecja

Bogata historia

Egipt, Włochy, Chiny, Grecja,Francja

Najlepsza baza hotelowa

Zjednoczone Emiraty Arabskie, Malediwy,Australia, Tahiti, Kanada

Najpiękniejsze krajobrazy

Nowa Zelandia, Australia, Malediwy, Kanada,RPA

Najbogatsze życie nocne

Hiszpania, Stany Zjednoczone, Brazylia,Tajlandia, Singapur

Najlepsze jedzenie

Francja, Włochy, Singapur, Japonia, StanyZjednoczone

Do uprawiania sportu

Australia, Nowa Zelandia, Kanada, RPA, StanyZjednoczone

Przyjaźni mieszkańcy

Australia, Kanada, Nowa Zelandia, Irlandia,Tajlandia

Najlepszy odpoczynek i relaks

Malediwy, Tahiti, Wyspy Bahama, Jamajka, NowaZelandia

Najbezpieczniejsze

Nowa Zelandia, Kanada, Szwecja, Dania,Szwajcaria

Na zakupy

Stany Zjednoczone, Zjednoczone EmiratyArabskie, Singapur, Włochy, Japonia

Warte swojej ceny

Tajlandia, Węgry, Czechy, Meksyk ,Wietnam

Warto w nich zamieszkać

Kanada, Nowa Zelandia, Australia, Szwecja,Singapur


Metodologia
FutureBrand opracowało trzypoziomowy system ewaluacji służący doprzygotowania rankingu marek krajów. Ranking obejmuje światowebadanie ilościowe, opinie ekspertów i odnośniki do odpowiednichstatystyk dotyczących aktywów marek, ich rozwoju i ekspansji.Wynikiem tego jest unikalny system ewaluacji, będący podstawąrankingów. Ponad 2,600 respondentów z siedmiu krajów wzięło udziałw badaniu dotyczącym podróżowania. Wśród uczestników uwzględnionokobiety i mężczyzn między 21 a 65 rokiem, którzy często podróżują(odbywają międzynarodowe biznesowe lub rekreacyjne podróże więcejniż raz w roku). W badaniu wzięło udział ponad 50 międzynarodowychekspertów i profesjonalistów z sektora turystycznego, pisarzy,wydawców oraz analityków. W celu zapewnienia reprezentatywnego orazzróżnicowanego wyniku, eksperci pochodzą z różnychregionów.

Dołącz do dyskusji: Polska ma coraz lepszą markę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl