Polsat Sport nowym liderem kanałów tematycznych Grupy Polsat
W czerwcu br. nowym liderem oglądalności wśród stacji tematycznych Grupy Polsat został Polsat Sport. Największym wzrostem pochwalić się mógł Polsat Biznes - spadek odnotował tylko Polsat JimJam.
Udział liderującego Polsatu Sport w czerwcu 2013 roku wyniósł 1,18 proc., czyli o 37,27 proc. więcej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W czerwcu 2012 roku stacja ta zajmowała miejsce drugie.
Z kolei na drugą lokatę spadł Polsat News, którego udział w analizowanym okresie zwiększył się jednak o 23,76 proc. do poziomu 1,15 proc.
Na ostatnim miejscu podium ulokował się nadający od czerwca 2011 roku Polsat Sport News, którego oglądalność przez Nielsen Audience Measurement mierzona jest od początku listopada ub.r. Stacja ta dostępna jest w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, a jej udział w zeszłym miesiącu wyniósł 0,59 proc.
Największym wzrostem w rankingu , bowiem aż o 300 proc., pochwalić się mógł Polsat Biznes. Średni udział tej stacji w czerwcu br. ukształtował się na poziomie 0,07 proc. Kanał ten powstał 18 lutego br. po odświeżeniu i rebrandingu TV Biznes (dowiedz się więcej).
Z kolei jedyny spadek zanotował Polsat JimJam, który spadł z miejsca szóstego na siódme. Średni udział tego kanału w czerwcu br. wyniósł 0,23 proc., po spadku o 5,76 proc.
Grupa Polsat | wszyscy 4+ | |||
czerwiec | 2012 | 2013 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat Sport | 48 590 | 0,856 | 63 673 | 1,175 |
Polsat News | 52 582 | 0,926 | 62 098 | 1,146 |
Polsat Sport News | - | - | 31 689 | 0,585 |
Polsat Film | 17 086 | 0,301 | 27 452 | 0,507 |
Polsat Play | 17 137 | 0,302 | 25 135 | 0,464 |
Polsat Cafe | 17 114 | 0,302 | 18 156 | 0,335 |
Polsat JimJam | 13 795 | 0,243 | 12 391 | 0,229 |
Polsat Sport Extra | 8 085 | 0,142 | 12 180 | 0,225 |
Polsat Viasat History | - | - | 8 803 | 0,162 |
Polsat Crime & Investigation Network | 5 461 | 0,096 | 5 678 | 0,105 |
Polsat Biznes | 1 039 | 0,018 | 3 917 | 0,072 |
Polsat Food | - | - | 3 506 | 0,065 |
Polsat Viasat Explorer | - | - | 2 337 | 0,043 |
Polsat Viasat Nature | - | - | 1 550 | 0,029 |
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce również zajął Polsat Sport (1,18 proc. udziału; po wzroście o 35,01 proc.), a na drugim miejscu uplasował się Polsat News (0,97 proc.; w górę o 11,18 proc.). Trzecie miejsce należało tutaj do Polsatu Film (0,65 proc.; + 65,99 proc.).
W grupie 16-49 największy wzrost również zanotował Polsat Biznes (aż o 237,50 proc.). Natomiast najwięcej stracił tutaj Polsat Crime & Investigation Network - było to 21,95 proc.
Grupa Polsat | wszyscy 16-49 | |||
czerwiec | 2012 | 2013 | ||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
Polsat Sport | 21 135 | 0,874 | 25 832 | 1,180 |
Polsat News | 20 975 | 0,868 | 21 123 | 0,965 |
Polsat Film | 9 520 | 0,394 | 14 319 | 0,654 |
Polsat Play | 8 321 | 0,344 | 13 013 | 0,595 |
Polsat Sport News | - | - | 10 091 | 0,461 |
Polsat Cafe | 8 486 | 0,351 | 8 701 | 0,398 |
Polsat JimJam | 6 872 | 0,284 | 6 684 | 0,305 |
Polsat Sport Extra | 3 245 | 0,134 | 5 283 | 0,241 |
Polsat Viasat History | - | - | 4 222 | 0,193 |
Polsat Crime & Investigation Network | 2 963 | 0,123 | 2 095 | 0,096 |
Polsat Food | - | - | 1 984 | 0,091 |
Polsat Biznes | 576 | 0,024 | 1 781 | 0,081 |
Polsat Viasat Explorer | - | - | 1 691 | 0,077 |
Polsat Viasat Nature | - | - | 298 | 0,014 |
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości Atmedia. W zestawieniu ujęto tylko tematyczne kanały Grupy Polsat i nadające pod marką Polsatu. Do spółki nalezą jeszcze ogólne kanały: Polsat oraz Polsat 2.
Dołącz do dyskusji: Polsat Sport nowym liderem kanałów tematycznych Grupy Polsat