Polsat nowym liderem w prime-time, duży wzrost TV4 i TVN24 (top 30 stacji)
Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w prime-time został Polsat. Drugie miejsce ex aequo zajęły: TVN i TVP2, a TVP Info dogania TVN24 - top 30 stacji w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
W okresie od 1 września do 15 października 2015 roku nowym liderem rynku telewizyjnego, wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00), został Polsat. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 14,23 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się on o 1,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W okresie od 1 września do 15 października 2014 roku stacja ta była druga.
Na drugą pozycję spadł TVN, której udział w analizowanym okresie zmalał o 9,91 proc. do 13,28 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce rankingu.
Ex aequo na drugim miejscu znalazła się TVP2, która przed rokiem była trzecia. Jej średni dobowy wynik jednak zmniejszył się o 0,23 proc. do 13,28 proc.
Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP1, której udział wyniósł 12,96 proc. Wzrósł on o 2,45 proc.
Łączny udział czterech głównych stacji w okresie od 1 września do 15 października br. wyniósł 53,75 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 55,20 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kanał TV4, który awansował z miejsca siódmego. Jego udział zwiększył się o 44,16 proc. do 3,95 proc. - najbardziej w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,11 proc.; spadek o 5,47 proc.), TVN7 (2,96 proc.; do góry o 2,78 proc.), TVN24 (2,24 proc.; + 38,27 proc.), TVP Info (2,11 proc.; + 27,88 proc.) i Puls 2 (1,42 proc.; + 25,66 proc.).
Prime-time (19.00 - 23.00) | Wszyscy 4+ | ||
01.09 - 15.10.2014 | 01.09 - 15.10.2015 | ||
Lp. | Stacja | SHR % | SHR % |
1 | Polsat | 14,50 | 14,23 |
2 | TVN | 14,74 | 13,28 |
3 | TVP2 | 13,31 | 13,28 |
4 | TVP1 | 12,65 | 12,96 |
5 | TV4 | 2,74 | 3,95 |
6 | TV Puls | 3,29 | 3,11 |
7 | TVN7 | 2,88 | 2,96 |
8 | TVN24 | 1,62 | 2,24 |
9 | TVP INFO | 1,65 | 2,11 |
10 | Puls 2 | 1,13 | 1,42 |
11 | TVP Seriale | 0,96 | 1,17 |
12 | TV6 | 1,03 | 1,12 |
13 | Polsat Sport | 0,66 | 1,09 |
14 | TVP Regionalna | 0,87 | 0,97 |
15 | TVP Rozrywka | 0,85 | 0,93 |
16 | TTV - Twoja Telewizja | 0,94 | 0,91 |
17 | Polsat 2 | 1,29 | 0,88 |
18 | Polsat News | 0,60 | 0,68 |
19 | Stopklatka | 0,62 | 0,65 |
20 | Polsat Sport News | 0,47 | 0,63 |
21 | AXN | 0,59 | 0,61 |
22 | TVP Historia | 0,45 | 0,60 |
23 | Fokus TV | 0,43 | 0,57 |
24 | TVN Style | 0,53 | 0,53 |
25 | TVP ABC | 0,42 | 0,52 |
26 | ATM Rozrywka | 0,42 | 0,52 |
27 | Nickelodeon | 0,43 | 0,49 |
28 | Polsat Film | 0,60 | 0,48 |
29 | Polsat Cafe | 0,36 | 0,46 |
30 | TVP Kultura | 0,38 | 0,44 |
W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera również awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,06 proc. do 16,35 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 9,55 proc. do 14,87 proc. - najbardziej w top 10.
Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 11,41 proc., po wzroście o 4,39 proc. Zaś czwarta lokata przypadła Jedynce (do góry o 3,29 proc. do 9,73 proc.).
Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu pochwalić się mógł kanał TVN24, którego średni udział zwiększył się o 34 proc. do 1,34 proc. Zajął on miejsce 10.
Prime-time (19.00 - 23.00) | Wszyscy 16-49 | ||
01.09 - 15.10.2014 | 01.09 - 15.10.2015 | ||
Lp. | Stacja | SHR % | SHR % |
1 | Polsat | 16,34 | 16,35 |
2 | TVN | 16,44 | 14,87 |
3 | TVP2 | 10,93 | 11,41 |
4 | TVP1 | 9,42 | 9,73 |
5 | TV4 | 3,12 | 4,17 |
6 | TVN7 | 3,39 | 3,88 |
7 | TV Puls | 3,82 | 3,73 |
8 | Puls 2 | 1,40 | 1,66 |
9 | TV6 | 1,13 | 1,39 |
10 | TVN24 | 1,00 | 1,34 |
11 | TVP Seriale | 0,95 | 1,24 |
12 | TTV - Twoja Telewizja | 1,15 | 1,24 |
13 | Polsat Sport | 0,65 | 1,02 |
14 | TVP Rozrywka | 0,72 | 0,88 |
15 | Polsat 2 | 1,25 | 0,84 |
16 | TVP INFO | 0,66 | 0,82 |
17 | Fokus TV | 0,44 | 0,71 |
18 | Polsat Film | 0,88 | 0,70 |
19 | TVN Style | 0,68 | 0,68 |
20 | Stopklatka | 0,62 | 0,66 |
21 | AXN | 0,60 | 0,64 |
22 | TVP Regionalna | 0,49 | 0,63 |
23 | Comedy Central | 0,60 | 0,59 |
24 | ATM Rozrywka | 0,49 | 0,58 |
25 | TVP Historia | 0,43 | 0,58 |
26 | Polo TV | 0,56 | 0,57 |
27 | TVP ABC | 0,38 | 0,51 |
28 | Polsat News | 0,48 | 0,50 |
29 | TVN Turbo | 0,64 | 0,49 |
30 | Polsat Sport News | 0,32 | 0,47 |
Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem w prime-time, duży wzrost TV4 i TVN24 (top 30 stacji)