Polsat: mamy 23 proc. udziału w rynku reklamy telewizyjnej
Udział Telewizji Polsat w rynku reklamy TV wyniósł w II kw. 23% wobec 21,9% przed rokiem, podała grupa Cyfrowego Polsatu w raporcie. W całym półroczu ten udział wyniósł 22,4% i był o 0,8 pkt. proc. lepszy niż przed rokiem.
"Opierając się na danych Starlink, szacujemy, że nasz udział w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł z 21,9% do 23,0% w drugim kwartale odpowiednio 2010 i 2011 roku, oraz z 21,6% w pierwszym półroczu 2010 roku do 22,4% w analogicznym okresie 2011 roku. Wzrost ten nastąpił głównie w związku z naszymi dobrymi wynikami oglądalności, które poprawiły się zarówno dla naszego kanału głównego jak i kanałów tematycznych, jak również w wyniku zdolności generowania punktów ratingowych GRP (oglądalność reklam). W sumie wygenerowaliśmy o 11,4% więcej GRP" - czytamy w raporcie.
Spółka podała też, że łączny udział jej kanałów w oglądalności wzrósł z 18,8% w pierwszej połowie 2010 r. do 20,3% w pierwszej połowie 2011 r. W tym okresie oglądalność kanału Polsat wzrosła odpowiednio z 15,8% do 16,4%.
"Łączny udział w oglądalności naszych kanałów kodowanych wzrósł z 3,0% w pierwszej połowie 2010 roku do 3,9% w pierwszej połowie 2011 roku. Największy wzrost udziału w widowni odnotowały kanały Polsat 2, Polsat News, Polsat Film i Polsat Café. Spodziewamy się, że ta tendencja się utrzyma, a nasze kanały kodowane będą przyciągały coraz więcej widzów dzięki szerszej dystrybucji na innych platformach DTH i telewizji kablowej, jak również na platformie Cyfrowy Polsat" - czytamy dalej w raporcie grupy.
W I poł. 2011 roku spółka miała 145,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 153,13 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1031,18 mln zł wobec 742,26 mln zł. W trakcie II kwartału grupa zaczęła konsolidować wyniki TV Polsat.
Dołącz do dyskusji: Polsat: mamy 23 proc. udziału w rynku reklamy telewizyjnej