Polsat i TVP sporo mniej z reklam, TVN w górę o 10 proc. w górę (TOP 10)
W lipcu br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 6,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody reklamowe Polsatu i TVP1 spadły o kilkanaście proc., TVP2 - o prawie 35 proc., a TVP Info - o ponad 40 proc. Za to TVN zarobił 10 proc. więcej.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe wpływy reklamowe Polsatu były w lipcu br. niższe niż rok wcześniej o 13 proc., a TVP1 - o 11,2 proc. Z kolei TVN 24 zarobił mniej o 16,7 proc., AXN - o 9,5 proc., a TV4 - o 7,8 proc.
>>> Które stacje telewizyjne oglądają kobiety, a które mężczyźni?
Jeszcze większe spadki cennikowych wpływów reklamowych zanotowały TVP2 - 34,1 proc., oraz Viva Polska - 49,2 proc. Z kolei TVP Info zarobiło z reklam 8,02 mln zł, czyli 41,2 proc. mniej niż rok wcześniej, i wypadła z czołowej dziesiątki zestawienia.
Za to przychody reklamowe TVN wzrosły w skali roku o 10,1 proc., a Discovery Channel - o 24,4 proc. Natomiast Disney Channel zarobił aż o 103,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych (bez autopromocji) | ||
VII.2012 | VII.2011 | |
TVN | 142 723 134 zł | 129 637 629 zł |
Polsat | 124 150 450 zł | 142 595 956 zł |
TVP 1 | 99 166 300 zł | 111 669 726 zł |
TVP 2 | 55 638 150 zł | 84 443 306 zł |
Discovery Channel | 31 958 580 zł | 25 698 350 zł |
TVN 24 | 20 481 375 zł | 24 585 306 zł |
AXN | 19 164 375 zł | 21 179 517 zł |
Disney Channel | 18 229 975 zł | 8 966 685 zł |
Viva Polska | 17 015 415 zł | 33 495 460 zł |
TV 4 | 16 683 703 zł | 18 103 319 zł |
monitorowane stacje razem | 718 224 340 zł | 765 804 259 zł |
Dołącz do dyskusji: Polsat i TVP sporo mniej z reklam, TVN w górę o 10 proc. w górę (TOP 10)