Polacy coraz dłużej oglądają telewizję, mniej czasu poświęcają prasie, radio króluje przed południem
W najbliższych dwóch latach średni dzienny czas oglądania przez Polaków telewizji przekroczy 280 minut, a czas słuchania radia będzie utrzymywał się na poziomie 273-274 minut - prognozuje ZenithOptimedia. Zmaleje czas czytania pracy, za to czas korzystania w internetu mobilnego wzrośnie w br. o 28 proc.
Według danych z badań Nielsena i Millward Brown w ub.r. Polacy dziennie korzystali z mediów tradycyjnych przez 602 minuty. Zdecydowanie najwięcej czasu poświęcali na oglądanie telewizji (272 minuty) i słuchanie radia (273 minuty), a po mniej więcej pół godziny na czytanie gazet (26 minut) i magazynów (31 minut).
ZenithOptimedia prognozuje, że w 2018 roku przeciętny czas dziennego korzystania z gazet zmaleje do 25,7 minut, a z magazynów do 29,2 minut. Za to czas oglądania telewizji wzrośnie o 10 minut, a słuchania radia - o minutę. Tym samym telewizja wyprzedzi pod tym względem radio o 8 minut.
Z danych Nielsena wynika, że Polacy od listopada do lutego oglądają telewizję przez prawie pięć godzin dziennie, a od czerwca do sierpnia - poniżej czterech godzin.
Czas dziennego korzystania z mediów tradycyjnych do 2018 roku wydłuży się do 611,2 minuty, co oznacza wzrost o 9,2 minuty w porównaniu z ub.r.
Z radia więcej Polaków niż z telewizji korzysta od godz. 5 do 14. W godz. 7-14 radia słucha ok. 30 proc. osób w naszym kraju, a telewizję ogląda 15-25 proc.
Późnym popołudniem i wieczorem króluje telewizja, której zasięg w godz. 20-21 sięga 50 proc., podczas gdy odsetek słuchających radia spada wtedy poniżej 15 proc.
Dołącz do dyskusji: Polacy coraz dłużej oglądają telewizję, mniej czasu poświęcają prasie, radio króluje przed południem