Coraz częściej korzystamy z serwisów VoD. Nadawcy szykują premiery
Obostrzenia dotyczące pozostania w domach w związku z epidemią koronawirusa zmieniły nawyki Polaków. Spędzają więcej czasu oglądając telewizję, czytając płatne treści w internecie oraz korzystając z platform streamingowych. Nadawcy na kwiecień szykują wiele premier m.in. pozycje, które miały trafić do kin.
Od przeszło trzech tygodni w związku z epidemią koronawirusa Polacy - jeśli to tylko możliwe - uczą się i pracują zdalnie, przebywając w domach. We wtorek premier i minister zdrowia poinformowali o zaostrzeniu zasad kwarantanny do 11 kwietnia. Przemieszczać można się w uzasadnionych przypadkach: dojazdu do pracy, wolontariatu oraz kiedy załatwić trzeba sprawy niezbędne do codziennego życia takie jak zrobienie zakupów, pójście do apteki, lekarza, opieki nad bliskimi czy wyprowadzanie psa.
Z kolei w środkach transportu publicznego tylko połowa miejsc może być zajęta, tak by maksymalnie co drugie miejsce było zajęte. Obowiązuje także całkowity zakaz zgromadzeń powyżej dwóch osób, a w uroczystości religijnej może brać udział do 5 osób.
W Player.pl "Oficer i szpieg" czy "1917"
Platformy streamingowe szykują nowości i sprawdzone pozycje, by przyciągnąć użytkowników do korzystania z oferty ich platform. W Player.pl na kwiecień przyszykowano kilka premier, które mają skłonić do kupienia pakietów premier do wykupienia dostępu do konkretnych pozycji.
Od 1 kwietnia w Player.pl dostępna jest „Kraina Lodu 2”, czyli kontynuacja przygód księżniczek Elsy i Anny. W ramach kolekcji filmowej „I <3 Kino" od początku pojawią się również kultowe: „Arbitraż”, „Autor widmo”, „Bikini blue”, „Borg /McEnroe. Między odwagą a szaleństwem”, „Casanowa po przejściach”, „Coco Chanel”, „Człowiek, który gapił się na kozy”, „Hiszpański temperament”, „Idealny facet dla mojej dziewczyny”, „Iluzjonista”, „Klub milionerów”, „Kochankowie z księżyca”, „Lejdis”, „Mikołajek”, „Pomiędzy słowami”, „Rzeź”, „Szef”, „Tajne przez poufne”, „Tak to się teraz robi”, „Tedi i poszukiwacze zaginionego miasta”, „Testosteron”, „Tygrys i śnieg”, „Zabójca”, „Zapaśnik”, „Żółwik Sammy: w 50 lat dookoła świata”.
Od 2 kwietnia dostępny będzie pierwszy sezon serialu HBO „Co robimy w ukryciu". To historia czterech wampirów, które od wieków dzielą mieszkanie, usiłując normalnie żyć w Nowym Jorku.
Z kolei od 3 kwietnia w bibliotece Playera znajdzie się: francuska komedia „Poznajmy się jeszcze raz", oparta na faktach historia francuskiego oficera Alfreda Dreyfusa w „Oficer i szpieg", dramat muzyczny - „Siła marzeń".
Od 4 kwietnia do biblioteki TVOD dołączy także „Słodziak", czyli historia burzliwego dzieciństwa aktora Otisa Lorta. Natomiast 10 kwietnia swoją premierę w serwisie będą mieli „Nadzwyczajni" i film „1917".
- Przyspieszenie dostępu do premier kinowych w internecie jest oczywiście korzystne dla użytkowników. Zdaje się też, że to dzisiaj jedyny sposób na dostęp do dużych filmowych premier. Z perspektywy Playera to ogromny prestiż i wzrost sprzedaży TVOD - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN ds. digital.
Nie chce jednak na razie oceniać, jak oglądalność premierowych pozycji wpływa na statystyki Playera.
- Poczekajmy na oficjalną publikację danych Gemiusa za marzec. Wzrost jest bardzo znaczący i dotyczy całego serwisu - zarówno części AVOD, jak i SVOD. „Sala samobójców. Hejter" i „Pan T." na pewno przyczyniły się do tego sukcesu - zaznacza.
W HBO filmy i animacje dla dzieci
Serwis HBO GO przygotował na najbliższe tygodnie kilka premier i kontynuacji seriali. Na początek - najnowszy film Quentina Tarantino z Bradem Pittem i Leonardem Di Caprio w rolach głównych. Będzie też serialowy remake filmu „Co robimy w ukryciu”.
Dodatkowo od kwietnia w HBO2 w godzinach porannych ok. 7-8.00 zostanie uruchomione poranne pasmo dziecięce. Od poniedziałku do piątku najmłodsi widzowie będą mogli zobaczyć też filmy animowane i fabularne filmy familijne. Znajdą się wśród nich m.in. „Gdzie jest Dory”, „Kraina lodu”, „Księga dżungli” czy „Alicja w Krainie Czarów”.
- Staramy się, aby HBO2 było kanałem przyjaznym rodzinie i młodemu widzowi. Mamy nadzieję, że zmiany te ucieszą nie tylko dzieci, ale także ich rodziców. W maju kontynuować będziemy ten sam model i ramówka zostanie ułożona według tej samej zasady - informuje portal Wirtualnemedia.pl Agnieszka Niburska, szefowa marketingu w HBO Polska i HBO Europe.
Dwie majowe premiery zostały przesunięte: serial HBO "Od nowa" („The Undoing”) na jesień oraz serial HBO Europe "Patria" (na razie data premiery nie jest znana).
W VOD.pl przyspieszone premiery
Natomiast w VOD.pl (Ringier Axel Springer Polska) od kilku dni - dwa tygodnie po kinowej premierze - dostępny jest film Jana Komasy „Sala samobójców. Hejter”.
W związku z epidemią koronawirusa zdecydowano się także na przyspieszenie pojawienia się na VOD.pl kilkunastu pozycji: „Nadzwyczajni”, „Młody renifer Alex”, „Pan T.”, „Bayala i ostatni smok”, „Koko-Di Kodo-da” (obie pozycje prosto z kina), od 27 marca dostępny jest „Deerskin”, „Misiek i Chiński skarb” oraz „Mayday”. Od 3 kwietnia w bibliotece znajdzie się szybciej niż planowano „Oficer i szpieg” oraz „Poznajmy się jeszcze raz”.
Od 25 marca dostępne jest „Le mans ’66”, od 27 marca – „Porter Kobiety w ogniu”, a od 1 kwietnia pojawi się „Kraina Lodu 2”.
IPLA i Cyfrowy Polsat z "Panem T.", "Bożym ciałem" czy "Hejterem"
Swoje propozycje przygotował dla internautów serwis IPLA (Cyfrowy Polsat). W ramach akcji #zostańwdomu zachęca do oglądania takich tytułów jak: „Jak poślubić milionera” Filipa Zylbera, Jana Komasy: „Boże ciało” oraz „Sala Samobójców. Hejter”, a także dramatu komediowego „Pan T.” Marcina Krzyształowicza. Dla młodzieży przygotowano: „#Jestem M. Misfit” oraz dla najmłodszych – „Bayala i ostatni smok” i „Misiek i chiński skarb”.
Propozycje na długie wieczory znajdą też abonenci Cyfrowego Polsatu w wypożyczalni VOD (dostępne na pozycji 202-208) można obejrzeć „Salę Samobójców. Hejter”, „Boże ciało”, „(Nie)znajomych” i „Politykę”. W najbliższym czasie pojawi się też: „Jak poślubić milionera”, „Boże ciało”, „(Nie)znajomi”, „Pan T.”, „Mayday”, „#Jestem M. Misfit”, a dla najmłodszych: „Bayala i ostatni smok”. Z IPLI można korzystać na komputerach, smartfonach i tabletach oraz w Smart TV czy dekoderach.
Wzrosty we wszystkich platformach
W ciągu tygodnia od 16 do 22 marca serwis Netflix.com odwiedziło 2,82 mln internautów (wzrost o 20,5 proc. względem średniej tygodniowej z lutego) - wynika z danych Gemiusa, opracowanych przez agencję marketingową One House. Na dalszych miejscach znaleźli się: Player.pl (1,84 mln - wzrost o 87 proc.), vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) z 1,83 mln (wzrost o 19,6 proc.), dział Premium. Cda.pl (1,34 mln, wzrost o 30 proc.), vod.tvp.pl - 1,33 mln (wzrost o 10 proc.), VoD portalu WP.pl - 1,09 mln (wzrost o 13 proc.), Hbogo.pl - 0,79 mln (wzrost o 21 proc.) i ipla.tv (0,63 mln, wzrost o 50 proc.)
Od 9 do 15 marca 10 czołowych serwisów VoD odwiedziło łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności 11,16 mln polskich użytkowników. W porównaniu ze średnią tygodniową od 3 lutego do 1 marca wynoszącą 9,5 mln odwiedzających zanotowały wzrost o 17,5 proc.
Przeglądarkową wersję Netflixa od 9 do 15 marca odwiedziło 2,66 mln internautów, wykonując 21,24 mln odsłon. Na vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) 1,75 mln użytkowników wygenerowało 4,14 mln odsłon, a w sekcji VoD portalu WP.pl 1,37 mln odwiedzających wykonało 2,89 mln odsłon. Player.pl (Grupa TVN Discovery) zanotował 1,31 mln użytkowników i 14,48 mln odsłon. Dział VoD na TVP.pl miał 1,24 mln użytkowników i 9,47 mln odsłon, a CDA Premium - 1,14 mln odwiedzających i 6,65 mln odsłon. Na HBOGO.pl 628,6 tys. internautów wykonało 4,2 mln odsłon, Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) zanotowała 599 tys. użytkowników i 5,63 mln odsłon.
W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci segmentu filmowego i VOD zgodnie przewidywali, że koronawirus zmieni branżę w trwały sposób. Dawid Muszyński, redaktor naczelny naEKRANIE.pl zaznaczał, że producenci i dystrybutorzy filmów nie mają obecnie lepszego rozwiązania niż udostępnianie kinowych premier w internecie. - W obecnej sytuacji kierunek wyznaczony przez amerykańskie studia wydaje się jedyną właściwą drogą - oceniał Dawid Muszyński. - Przekładanie wszystkich premier na później nie ma sensu, ponieważ stworzy to tłok w repertuarze kin. Widzowie, jeśli będą tłumnie chodzić do kin po zakończeniu pandemii (w co osobiście wątpię), będą musieli wybierać między wieloma tytułami, co dla nikogo nie jest korzystne - podkreślał.
W lutym br. najpopularniejszym serwisem w Polsce był Netflix, który odwiedziło 4,39 mln polskich internautów, co dało 15,73 proc. zasięgu. W ciągu roku zasięg witryny wzrósł o 3,62 pkt proc., czyli 29,9 proc. Z vod.pl skorzystało 3,34 mln internautów zapewniających 12 proc. zasięgu, o 0,86 pkt proc. (6,7 proc.) więcej niż rok wcześniej. W serwisie zdecydowana większość treści jest dostępna bezpłatnie, jesienią 2017 roku pojawiły się tam treści z platform Player.pl (Grupa TVN Discovery) i Ipli (Cyfrowy Polsat).
Dołącz do dyskusji: Coraz częściej korzystamy z serwisów VoD. Nadawcy szykują premiery
Kochani, siedzimy w domach, wirus szaleje. Zróbmy coś dobrego dla zwierząt.
Jest dramat w Fundacji Centaurus. Piszcie do mediów, do gazet, do telewizji niech nagłośnią sprawę.
Niech o nich napiszą. Pomóżcie. Bo bez ludzi te zwierzaki sobie nie poradzą.
www.centaurus.org.pl
ratujemyzwierzaki.pl/strach