Polacy chętnie stosują kosmetyki z filtrami przeciwsłonecznymi
Aż 95% Polaków stosuje kosmetyki z filtrami przeciwsłonecznymi -wynika z badania GfK Polonia. Najwięcej z nas używa balsamów,olejków i kremów ochronnych po to, by zabezpieczyć się przed zbytsilnym opaleniem lub spaleniem skóry. Co ciekawe, aż 34% badanych,jako powód niestosowania filtrów ochronnych, podaje chęćzapewnienia sobie idealnej opalenizny.
Jak wynika z badania to najczęściej kobiety sięgają po kremy ibalsamy z filtrem UV. Dokładnie 87% z nich przyznało, że stosujepreparaty z filtrami UVA i UVB. Odsetek mężczyzn dbających ozdrowie skóry jest niższy i wynosi już tylko 68%.
Najczęściej latem i wiosną
Na pewno nikogo nie dziwi fakt, że w środku lata, gdy żar leje sięz nieba, aż 100% ankietowanych deklaruje stosowanie kremów lubbalsamów do opalania z filtrami. Co ciekawe, 42% z nich czyni torównież wiosną. Na zakup odpowiedniego specyfiku najczęściejdecydujemy się, gdy planujemy kąpiele słoneczne (88% odpowiedzi)lub gdy aktywnie spędzamy czas na powietrzu (57% wskazań).
Wśród kosmetyków do opalania z filtrami Polacy najczęściejwybierają następujące marki: Nivea Sun (26%), Kolastyna (16%), Avon(12%), Ziaja Sopot (8%), Lirene (6%) i Soraya (6%).
Dlaczego sięgamy po ten rodzaj kosmetyków? Jak pokazuje badanie,nasze motywacje są różne. Dla niektórych liczy się zdrowie, innidbają tylko o urodę. Okazuje się, że 39% badanych obawia się bóluspowodowanego poparzeniami słonecznymi. Jednak zaledwie 27% osóbchce świadomie zabezpieczyć się przed ryzykiem zachorowania nanowotwór skóry. Natomiast przekonanie, iż intensywne eksponowanieciała na działanie promieni słonecznych przyspiesza processtarzenia się skóry, stanowi silną motywację dla 30%ankietowanych.
Idealna opalenizna
Decydując się na zakup kremu lub balsamu do opalania, najczęściejsięgamy po ten z mocniejszym filtrem. Wierzymy bowiem, że takiwybór lepiej ochroni nas przed słońcem. Po kosmetyki z faktorem SPF15 - SPF 20 sięga 34% osób. Nie zawsze wiemy, czy balsamy, kremy iolejki rzeczywiście dobrze nas chronią i są odpowiednio dobrane dotypu skóry. Ta niepewność zdecydowanie częściej dotyczy mężczyzn -13% z nich nie wie nawet, jaki faktor ma stosowany przez nichpreparat.
Zaskakujące są również dane dotyczące osób niestosującychpreparatów przeciwsłonecznych. Aż 34% badanych, jako powódniestosowania filtrów ochronnych, podaje chęć zapewnienia sobieidealnej opalenizny, 32% w ogóle nie pamięta o używaniu tego typukosmetyków, a 10% nie wierzy w szkodliwość promienisłonecznych.
Badanie przeprowadzono w lipcu 2009 roku przez Instytut GfKPolonia, na próbie miejskiej Polaków w wieku 20-50 lat.
Dołącz do dyskusji: Polacy chętnie stosują kosmetyki z filtrami przeciwsłonecznymi