Polacy cenią innowacyjne marki
77 proc. Polaków zwraca uwagę na innowacyjność kupując sprzętradiowo-telewizyjny - wynika z raportu "Marki RTV" On Board PR iPBS DGA - wśród najbardziej innowacyjnych marek RTV umieszczającSony, Panasonic i Philips.
Jak wynika z badań przedstawionych w raporcie "Marki RTV",innowacyjność sprzętu radiowo-telewizyjnego to wymóg zdecydowanejwiększości nabywców w Polsce. Aż 77% osób deklaruje, że wybierającsprzęt RTV zwraca uwagę na innowacyjność, zastosowanie nowychrozwiązań.
Wśród marek, które Polacy uważają za najbardziej innowacyjnezdecydowanie wygrały: Sony (47% osób umieszcza ją na liściezwiązanych z największą liczbą unowocześnień), Panasonic (40%) iPhilips (36%).
"Percepcja marki jest pochodną wielu czynników" - komentujeTomasz Dziedzicz PBS DGA - "nie tylko przekazów promocyjnych, aleteż cech produktów i osobistych doświadczeń konsumentów".
"W marketingu istnieje prawo pierwszeństwa. Zasada jest prosta -jeśli ktoś ogłosi coś jako pierwszy, właśnie on będzie cieszyć sięuznaniem. Podobnie jest z innowacyjnością. Komunikacja wprowadzanianowych rozwiązań jest kluczowym zagadnieniem dla budowania silnejmarki" - dodaje Norbert Kilen z On Board PR.
W badaniach przeprowadzonych przez PBS DGA i On Board PR zostałyrównież wyłonione najbardziej rozpoznawalne marki RTV w Polsce.Pierwsze miejsce zajął Panasonic (85,6%), drugie - Philips (85,3%),trzecie - Sony (85,0%). Różnice są jednak minimalne, w praktycewszystkie trzy marki mają podobną pozycję. Wśród męskiej częścirespondentów Panasonic zdecydowanie dystansuje konkurencję -znajomość tej marki przewyższa w tej grupie 90%. Z kolei wśródkobiet najbardziej rozpoznawalnym producentem sprzętu RTV jestPhilips.
Stopień oczekiwania innowacyjności różni się w zależności odgrupy społecznej. Szczególnie wrażliwi są na tym punkcie mężczyźni- 81% z nich deklaruje, że to dla nich istotne kryterium przywyborze marki kupowanego urządzenia. Grupą dla której nowoczesnośćsprzętu stanowi wyjątkowo ważne kryterium wyboru są przedsiębiorcyi właściciele firm - aż 96% z nich oczekuje innowacyjności odsprzętu RTV.
Raport "Marki RTV" przedstawia też źródła informacji i opinii osprzęcie RTV, które cenią Polacy. Przed podjęciem decyzji o zakupiePolacy najchętniej radzą się znajomych i rodziny (56% odpowiedzi).Na drugim miejscu cenią opinie sprzedawców (32%), a w dalszejkolejności informacje znalezione w Internecie (24%).
"Pod tym względem branża RTV nie różni się wiele od innychsektorów gospodarki. Tutaj również istotnym elementem strategiikomunikacji marek pozostaje sprzedawca, który swoją pozytywną, lubkrytyczną opinią jest w stanie przekreślić wysiłki marketingowesilnej marki, jak i wspomóc zaufanie do marki mało znanej" -komentuje Norbert Kilen z On Board PR.
Raport opracowano w oparciu o badania opinii społecznejprzeprowadzone w styczniu 2009 roku przez PBS DGA naogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłychmieszkańców Polski.
Dołącz do dyskusji: Polacy cenią innowacyjne marki