PMPG Polskie Media ze wzrostem przychodów. „Uruchomienie nowych projektów eventowych”
Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2016 roku wzrosły do 57 mln zł. Zysk brutto wzrósł o 42 proc. (9,5 mln zł), a zysk netto - o 37 proc. (8 mln zł).
W 2016 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wyniosły 57,1 mln zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej. Skonsolidowany EBIT ukształtował się na poziomie 9,5 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do 2015 r. EBITDA wyniosła 10,16 mln zł i była o 59 proc. wyższa od ubiegłorocznej oraz o 25 proc. od prognozy.
Wybrane dane finansowe |
2016 rok |
2015 rok |
Zmiana |
Przychody ze sprzedaży |
57 130 |
51 800 |
+10% |
Zysk brutto ze sprzedaży |
32 228 |
29 920 |
+8% |
EBIT |
9 541 |
5 767 |
+65% |
EBITDA |
10 163 |
6 402 |
+59% |
Zysk brutto |
9 505 |
6 683 |
+42% |
Zysk netto |
7 990 |
5 840 |
+37% |
W czerwcu ub.r. PMPG opublikowała prognozę, według której przychody Grupy ze sprzedaży zmaleją w 2016 roku o 1,54 proc., do 51 mln zł.
Spółka wyjaśnia, że przekroczenie opublikowanej w czerwcu 2016 r. prognozy wynikało przede wszystkim z uruchomienia w IV kwartale roku 2016 nowych projektów eventowych (m.in. „100% Polski Produkt”, „TOP Wizjonerzy”), których zatwierdzenie nastąpiło w III kwartale, stąd nie zostały one uwzględnione w prognozie oraz wzrostu ceny egzemplarzowej tygodnika „Do Rzeczy”. Pozytywny wpływ na rentowność miała również optymalizacja kosztów sprzedaży osiągnięta dzięki wdrożeniu automatyzacji procesu obsługi zleceń oraz uproszczeniu struktury sprzedażowej.
- Prognozowaliśmy w oparciu o konserwatywne założenia, zgodnie z podejściem overdeliver than overpromise. Przychody z nowych projektów zostały uwzględnione w P&L 2017 r., zakładając, że nie wpłyną one znacząco na wyniki ostatniego kwartału ub.r. W rezultacie wsparły one jednak już wyniki ostatnich miesięcy 2016 r., natomiast ich pełne efekty będą widoczne w bieżącym roku - wyjaśnia Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.
Lisiecki zapowiada, że spółka opublikuje prognozę na 2017 rok po podaniu do publicznej wiadomości wyników I kwartału. Lisiecki dodaje, że sukcesywnie uruchamiane będą w ramach Grupy kolejne projekty. Z końcem marca ruszył serwis internetowy SuperHistoria.pl, wydawany przez spółkę Orle Pióro.
Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media ze wzrostem przychodów. „Uruchomienie nowych projektów eventowych”