Player for Publishers ma pomagać wydawcom zarządzać treściami na YouTube
Google udostępnił narzędzie o nazwie Player for Publishers, które ma pozwalać na pełne kontrolowanie treści wydawców w serwisie YouTube i maksymalizowanie przychodów z reklam.
Wprowadzenie nowego rozwiązania kierowanego do wydawców Google zapowiedział na swoim blogu. Player for Publishers ma być platformą, z której mogą skorzystać wydawcy w Europie. Google podkreśla, że była ona dotąd testowana we współpracy m.in. z France24, Guardianem, ze.tt i Dagbladet.
Według zapowiedzi Player for Publishers powstał po to, by usprawnić kwestie związane z zarządzaniem materiałami publikowanymi przez wydawców w serwisie YouTube.
Platforma pozwala na zoptymalizowanie przekazu wideo dla ponad tysiąca różnych urządzeń. Ma też wspierać wydawców w kontrolowaniu treści i zwiększaniu przychodów m.in. poprzez szybki i sprawny wybór formatów reklamowych dla poszczególnych materiałów. Innym elementem Player for Publishers jest możliwość kontrolowania przez wydawców przestrzegania praw autorskich związanych z ich własnymi treściami (dzięki integracji z narzędziem Content ID).
Aby skorzystać z platformy Player for Publishers, wydawcy muszą skontaktować się z administracją YouTube’a za pomocą specjalnego formularza.
Dołącz do dyskusji: Player for Publishers ma pomagać wydawcom zarządzać treściami na YouTube