SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Play z UPC coraz bliżej 15 mln klientów. Mniej inwestuje, dwa razy więcej płaci za prąd

Grupa Play, do której od ponad roku należy UPC Polska, w zeszłym kwartale zyskała netto 97 tys. klientów, jej przychody urosły pro forma o 6,9 proc. do 2,38 mld zł, a nakłady na inwestycje poza częstotliwościami – zmalały o 13 proc.

Kadr ze spotu reklamującego fuzję UPC Polska i PlayKadr ze spotu reklamującego fuzję UPC Polska i Play

Kwartalne wpływy grupy Play z usług mobilnych poszły w górę rok do roku z 1,39 do 1,9 mld zł, a z usług stacjonarnych - z 17 do 476 mln zł (w pierwszym kwartale ub.r. operator nie był jeszcze właścicielem UPC Polska; w ujęciu pro forma wzrost wyniósł 5,9 proc.). Sprzedaż klientom urządzeń zwiększyła się zaś o 24,5 proc.

Zmalały natomiast przychody z połączeń między sieciami i innych usług (o 6,2 proc. do 308 mln zł, pro forma o 10,4 proc.), m.in. wskutek zmniejszenia z początkiem stycznia br. regulowanych stawek za zakończenie połączeń sieciowych. Bez uwzględnienia tej obniżki łączne wpływy grupy Play zwiększyły się pro forma o 8,2 proc.

Play ma 9 mln abonentów

Przez miniony kwartał liczba abonentów Play zwiększyła się netto o 76 tys. do 9,06 mln, a użytkowników taryf prepaidowych ubyło 6 tys., na koniec marca było ich 3,773 mln. Średni przychód od klienta usług mobilnych zwiększył się o 3,2 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Natomiast z usług stacjonarnych korzystało 2,046 mln klientów, o 28 tys. więcej niż na koniec ub.r.

3,8 mln gospodarstw w zasięgu UPC Polska

Nominalnie nakłady inwestycyjne grupy Play, bez uwzględnienia wydatków na częstotliwości, zwiększyły się o 32,5 proc. - ze 183 do 243 mln zł, przy czym w ujęciu pro forma zmalały o 13,4 proc.

Na koniec marca w sieci własnej UPC Polska było 3,79 mln gospodarstw domowych, a poprzez sieć POPC (czyli sieci operatorów korzystających z publicznych subwencji w obszarach średnio i nisko zurbanizowanych) operator docierał dodatkowo do 2,14 mln gospodarstw. Jego łączy zasięg zwiększył się przez kwartał o 765 tys. gospodarstw.

Natomiast sieć Play miała 10 742 stacji bazowych, w ciągu kwartału ich liczba zwiększyła się o 171.

Zysk EBITDAaL grupy Play zwiększył się o 23,7 proc. do 1,038 mld zł, ale w ujęciu pro forma wzrost wyniósł tylko 0,1 proc. Telekom tłumaczy, że wpłynął na to ponad dwukrotny wzrost kosztów energii i, w mniejszym stopniu, większe wydatki na utrzymanie sieci.

- W pierwszym kwartale 2023 roku nasza determinacja, elastyczność i odporność znalazły odzwierciedlenie w niezwykle mocnych wynikach finansowych i dalszym rozwoju Grupy Play - podkreśla w komunikacie Jean Marc Harion, prezes grupy Play.

- Decyzja o udostępnieniu naszej infrastruktury stacjonarnej w otwartym modelu, we współpracy z InfraVia, za pośrednictwem spółki zależnej  Polski Światłowód Otwarty jest przełomową inicjatywą mającą na celu przyspieszenie cyfryzacji Polski i zapewnienie wszystkim klientom wolności wyboru - dodaje.

Pod koniec marca br. Play sfinalizował sprzedaż połowy udziałów spółki, to której wniósł sieć światłowodową UPC Polska. Zainkasował za nie 1,77 mld zł.

 

Dołącz do dyskusji: Play z UPC coraz bliżej 15 mln klientów. Mniej inwestuje, dwa razy więcej płaci za prąd

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pracownik
Zyski, zyski a pracownicy zarabiają coraz mniej i Play robi wszystko, żeby nie wypłacać premii, bo czegoś tam zabrakło i wychodzisz z podstawą :D
odpowiedź
User
DJ Gerard
tak zgadza się każda sieć kablowa i satelitarne się chwilą a dekodery i kanałów 4k w Polsce jak kot na płakał i brak kanałów 4k i nowych a klienci to krowy dojne aby płacić kasę Bo klientów indywidualnych to mają gdzieś
odpowiedź
User
Dindu nuffin
Mam gdzieś twoje 4k.
odpowiedź