Play z UPC coraz bliżej 15 mln klientów. Mniej inwestuje, dwa razy więcej płaci za prąd
Grupa Play, do której od ponad roku należy UPC Polska, w zeszłym kwartale zyskała netto 97 tys. klientów, jej przychody urosły pro forma o 6,9 proc. do 2,38 mld zł, a nakłady na inwestycje poza częstotliwościami – zmalały o 13 proc.
Kwartalne wpływy grupy Play z usług mobilnych poszły w górę rok do roku z 1,39 do 1,9 mld zł, a z usług stacjonarnych - z 17 do 476 mln zł (w pierwszym kwartale ub.r. operator nie był jeszcze właścicielem UPC Polska; w ujęciu pro forma wzrost wyniósł 5,9 proc.). Sprzedaż klientom urządzeń zwiększyła się zaś o 24,5 proc.
Zmalały natomiast przychody z połączeń między sieciami i innych usług (o 6,2 proc. do 308 mln zł, pro forma o 10,4 proc.), m.in. wskutek zmniejszenia z początkiem stycznia br. regulowanych stawek za zakończenie połączeń sieciowych. Bez uwzględnienia tej obniżki łączne wpływy grupy Play zwiększyły się pro forma o 8,2 proc.
Play ma 9 mln abonentów
Przez miniony kwartał liczba abonentów Play zwiększyła się netto o 76 tys. do 9,06 mln, a użytkowników taryf prepaidowych ubyło 6 tys., na koniec marca było ich 3,773 mln. Średni przychód od klienta usług mobilnych zwiększył się o 3,2 proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Natomiast z usług stacjonarnych korzystało 2,046 mln klientów, o 28 tys. więcej niż na koniec ub.r.
3,8 mln gospodarstw w zasięgu UPC Polska
Nominalnie nakłady inwestycyjne grupy Play, bez uwzględnienia wydatków na częstotliwości, zwiększyły się o 32,5 proc. - ze 183 do 243 mln zł, przy czym w ujęciu pro forma zmalały o 13,4 proc.
Na koniec marca w sieci własnej UPC Polska było 3,79 mln gospodarstw domowych, a poprzez sieć POPC (czyli sieci operatorów korzystających z publicznych subwencji w obszarach średnio i nisko zurbanizowanych) operator docierał dodatkowo do 2,14 mln gospodarstw. Jego łączy zasięg zwiększył się przez kwartał o 765 tys. gospodarstw.
Natomiast sieć Play miała 10 742 stacji bazowych, w ciągu kwartału ich liczba zwiększyła się o 171.
Zysk EBITDAaL grupy Play zwiększył się o 23,7 proc. do 1,038 mld zł, ale w ujęciu pro forma wzrost wyniósł tylko 0,1 proc. Telekom tłumaczy, że wpłynął na to ponad dwukrotny wzrost kosztów energii i, w mniejszym stopniu, większe wydatki na utrzymanie sieci.
- W pierwszym kwartale 2023 roku nasza determinacja, elastyczność i odporność znalazły odzwierciedlenie w niezwykle mocnych wynikach finansowych i dalszym rozwoju Grupy Play - podkreśla w komunikacie Jean Marc Harion, prezes grupy Play.
- Decyzja o udostępnieniu naszej infrastruktury stacjonarnej w otwartym modelu, we współpracy z InfraVia, za pośrednictwem spółki zależnej Polski Światłowód Otwarty jest przełomową inicjatywą mającą na celu przyspieszenie cyfryzacji Polski i zapewnienie wszystkim klientom wolności wyboru - dodaje.
Pod koniec marca br. Play sfinalizował sprzedaż połowy udziałów spółki, to której wniósł sieć światłowodową UPC Polska. Zainkasował za nie 1,77 mld zł.
Pierwszy kwartał 2023 roku podsumowaliśmy mocnymi wynikami biznesowymi i finansowymi!
— Play (@Play_Polska) May 17, 2023
↗️ > 17,1 mln klientów
↗️ > 2 mln klientów usług dla domu
↗️ #1 w przenoszeniu numerów
↗️ 2,4 mld PLN przychodów całkowitych
↗️ > 1 mld PLN wskaźnika EBITDAaL
↗️ 171 nowych stacji
↗️ #1… pic.twitter.com/ZdUpXAtC4s
Dołącz do dyskusji: Play z UPC coraz bliżej 15 mln klientów. Mniej inwestuje, dwa razy więcej płaci za prąd