SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pisma motoryzacyjne straciły w 2012 roku, na czele „Motor” i „TopGear”

W 2012 roku wśród tygodników motoryzacyjnych pozycję lidera zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników pierwsze miejsce utrzymał „TopGear”. Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”.

W 2012 roku liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem 2011 roku spadła o 5,07 proc. i wyniosła 100 639 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 8,07 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 83 445 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała najbardziej w zestawieniu, bowiem o 18,91 proc. i wyniosła ona 47 410 egz.

Na drugą lokatę (z miejsca trzeciego) awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 6,42 proc. do 42 676 egz. Był to jednocześnie jedyny wzrost w zestawieniu.

Z kolei na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w 2012 roku wyniósł 39 631 egz. po spadku o 8,15 proc.

Wirtualnemedia.pl rok
2012 2011
ZKDP Sprzedaż ogółem
Tytuł Tygodniki
Motor 100639 106019
Auto Świat 83445 90769
  Miesięczniki
Top Gear 47410 58467
Auto Świat Poradnik 42676 40102
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 39631 43148
Auto Motor i Sport 27332 31074
Świat Motocykli 21447 25271
Automobilista 9314 9922
Classic Auto 7185 7440


W grudniu 2012 roku wśród tygodników także liderem był „Motor” (107 497 egz.; spadek o 1,67 proc. względem grudnia 2011 roku), a drugie miejsce zajął „Auto Świat” (90 017 egz.; w dół o 4,68 proc.).

Z kolei wśród miesięczników w tym miesiącu pierwsze miejsce zajął „Auto Świat Poradnik” (38 558 egz.; spadek o 13,57 proc.), drugie - „TopGear” (37 163 egz.; spadek o 26,90 proc. - największy w zestawieniu), a trzecie - „Auto-Moto” (34 445 egz.; - o 19,05 proc.).

Natomiast jedynym wzrostem sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Auto Motor i Sport” (Motor Presse Polska). Wynik tego miesięcznika zwiększył się o 3,70 proc. i wyniósł on 30 216 egz.

Wirtualnemedia.pl grudzień
2012 2011
ZKDP Sprzedaż ogółem
Tytuł Tygodniki
Motor 107497 109321
Auto Świat 90017 94434
  Miesięczniki
Auto Świat Poradnik 38558 44610
Top Gear 37163 50838
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych 34445 42552
Auto Motor i Sport 30216 29138
Świat Motocykli 21695 25612
Automobilista 8711 8886
Classic Auto 7410 7888

Dołącz do dyskusji: Pisma motoryzacyjne straciły w 2012 roku, na czele „Motor” i „TopGear”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
RYSIEK
oj, oj, co na to wielki wydawca ROLNICZY aus Deutschland? Takie MÓZGI, a Auto Moto nie udalo sie obronic. Brawo Auto ŚWIAT PRADNIK!
0 0
odpowiedź
User
Witold
Auto Moto jest 3. też na "pudle"; gdyby nie programtv TG daleko byłby w tyle... i tyle. Mózgi pracują i pracować będą. :)
0 0
odpowiedź