SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pisma młodzieżowe tracą czytelników. Wszystkie tytuły ze spadkami od 34 proc. do 46 proc.

W listopadzie 2014 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2014 roku wyniosła 74 863 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 37,17 proc.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce przypadło magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 33,68 proc. do poziomu 47 545 egz. Jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu, ale i tak tytuł ten stracił ponad jedną trzecią sprzedawanych egzemplarzy.

Ostatnią lokatę podium zajął, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał w ciągu roku o 44,66 proc. do 36 142 egz.

Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 46,23 proc. i wyniosła 31 494 egz.

ZKDP

listopad

Wirtualnemedia.pl

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Bravo

149 966

74 863

74 863

194 949

119 154

119 154

Fun Club

89 941

47 545

47 545

104 941

71 695

71 695

Bravo Girl

74 950

36 142

36 142

99 922

65 307

65 307

Twist

74 953

31 494

31 494

104 934

58 568

58 568


W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku prawie wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Twist” - było to 7,60 proc.

Z kolei jedyny spadek, wynoszący 4,79 proc., odnotował dwutygodnik „Bravo”.

ZKDP

2014

Wirtualnemedia.pl

listopad

październik

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Bravo

149 966

74 863

74 863

149 743

78 627

78 627

Fun Club

89 941

47 545

47 545

89 952

45 100

45 100

Bravo Girl

74 950

36 142

36 142

74 952

34 340

34 340

Twist

74 953

31 494

31 494

74 945

29 270

29 270


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe tracą czytelników. Wszystkie tytuły ze spadkami od 34 proc. do 46 proc.

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
a w Bauerze nadal sen zimowy. Komedia.
odpowiedź
User
ziutas
panie zarzadzie, panowie prezesi, jak tam sie trzyma dyrektor wydawniczy/produkt menadzer mlodziezowki? fajny plan fuzyjny w mlodziezowce wymysliliscie wspolnie? czy moze brakuje wam kogos z jajami? a moze prawdziwych pomyslow i kreatywnych ludzi?
odpowiedź