Pisma młodzieżowe tracą czytelników. Wszystkie tytuły ze spadkami od 34 proc. do 46 proc.
W listopadzie 2014 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2014 roku wyniosła 74 863 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku pismo to zanotowało spadek wynoszący 37,17 proc.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce przypadło magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 33,68 proc. do poziomu 47 545 egz. Jednocześnie był to najmniejszy spadek w zestawieniu, ale i tak tytuł ten stracił ponad jedną trzecią sprzedawanych egzemplarzy.
Ostatnią lokatę podium zajął, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego wynik zmalał w ciągu roku o 44,66 proc. do 36 142 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 46,23 proc. i wyniosła 31 494 egz.
ZKDP | listopad | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 149 966 | 74 863 | 74 863 | 194 949 | 119 154 | 119 154 |
Fun Club | 89 941 | 47 545 | 47 545 | 104 941 | 71 695 | 71 695 |
Bravo Girl | 74 950 | 36 142 | 36 142 | 99 922 | 65 307 | 65 307 |
Twist | 74 953 | 31 494 | 31 494 | 104 934 | 58 568 | 58 568 |
W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku prawie wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Twist” - było to 7,60 proc.
Z kolei jedyny spadek, wynoszący 4,79 proc., odnotował dwutygodnik „Bravo”.
ZKDP | 2014 | |||||
Wirtualnemedia.pl | listopad | październik | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 149 966 | 74 863 | 74 863 | 149 743 | 78 627 | 78 627 |
Fun Club | 89 941 | 47 545 | 47 545 | 89 952 | 45 100 | 45 100 |
Bravo Girl | 74 950 | 36 142 | 36 142 | 74 952 | 34 340 | 34 340 |
Twist | 74 953 | 31 494 | 31 494 | 74 945 | 29 270 | 29 270 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe tracą czytelników. Wszystkie tytuły ze spadkami od 34 proc. do 46 proc.