„Pierwsza miłość” straciła 320 tys. widzów. 186 mln zł z reklam
Serial „Pierwsza miłość” w zakończonym właśnie sezonie oglądało średnio 2,29 mln osób, o 320 tys. widzów mniej niż rok wcześniej. Polsat w czasie emisji produkcji był liderem rynku. Wpływy z reklam wyniosły 186,4 mln zł.
Kolejny sezon serialu „Pierwsza miłość” na antenie Polsatu oglądać można było w okresie od 3 września 2012 roku do 7 czerwca 2013 roku, w dni powszednie o godz. 18.00. Średnia widownia produkcji wyniosła 2,29 mln osób, co przełożyło się na 18,92 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 24,51 proc. wśród osób między 16 a 49 rokiem życia - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził odcinek z 6 grudnia ub.r., który zobaczyło aż 3,71 mln widzów. Jednak wtedy tuż po zakończeniu serialu Polsat wyemitował dziewiątą edycję „Mikołajkowego Bloku Reklamowego”, który oglądało aż 7,55 mln widzów (dowiedz się więcej). Oglądalność pozostałych odcinków była już zdecydowanie niższa i nie przekroczyła granicy 3 mln oglądających.
W porównaniu do poprzedniego sezonu, emitowanego w analogicznym okresie rok wcześniej, „Pierwsza miłość” straciła 320 tys. widzów. Wówczas średnia widownia serialu wyniosła 2,61 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 21,62 proc. oraz 27,57 proc. (więcej na ten temat).
Polsat w paśmie nadawania swojego sztandarowego serialu był liderem w rynku telewizyjnym. Drugie miejsce zajmowała TVN, nadająca w tym czasie gł. „Ukrytą prawdę”, co przełożyło się na 16,92 proc. udziału. Trzecia była TVP1 („Klan”, „Wszystko przed nami” i cykl reportaży „Prawdziwe życie” oraz inne programy; 14,72 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”, „Sport Telegram” i „Pogoda”; 14,04 proc.). Taka sama była kolejność stacji w grupie komercyjnej.
Wpływy z reklam przy emisji serialu w zakończonym właśnie sezonie wyniosły 186,4 mln zł i były o aż 23,8 mln zł niższe niż przed rokiem (dane cennikowe, bez rabatów).
„Pierwsza miłość” obecnie ma przerwę wakacyjną. Kolejny sezon produkcji pojawi się na antenie Polsatu we wrześniu br.
Trzy topowe odcinki „Pierwszej miłości”
Data | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |
06-12-2012 | 3 709 376 | 26,14% |
09-01-2013 | 2 969 207 | 20,62% |
15-01-2013 | 2 923 328 | 19,83% |
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
Polsat - Pierwsza miłość | 2 290 699 | 18,92% | 24,51% |
TVN | 2 048 927 | 16,92% | 16,09% |
TVP1 | 1 782 089 | 14,72% | 10,20% |
TVP2 | 1 699 734 | 14,04% | 10,02% |
Dołącz do dyskusji: „Pierwsza miłość” straciła 320 tys. widzów. 186 mln zł z reklam