Pepco idzie śladem Lidla i Biedronki. Pojawił się nowy typ kas
Sieć Pepco zaczęła wprowadzać kasy samoobsługowe w polskich sklepach - działają one na razie w ponad 60 z blisko 1,2 tys. placówek sieci w naszym kraju - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Obecność kas w segmencie dyskontów niespożywczych to jednak cały czas nowość.
- Głównym benefitem wprowadzenia kas samoobsługowych jest usprawnienie obsługi klientów. Dzięki zwiększeniu punktów kasowych redukujemy kolejki i również czas pracy kasjerów, którzy mogą więcej czasu poświęcić pracy na sali sprzedaży - mówi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Wilczewska, head of corporate communication w Pepco Polska.
Kasy samoobsługowe funkcjonują już w około 60 polskich sklepach Pepco. - W przyszłości pojawią się w znacznej części naszych placówek. Nie będzie ich tylko tam gdzie wielkość dotychczasowego obrotu z wykorzystaniem kart płatniczych jest bardzo niski - mówi Wilczewska. Powodem jest fakt, że urządzenia te pozwalają płacić tylko bezgotówkowo.
Wilczewska przytacza wyniki badania user experience prowadzonego w zeszłym roku, przez tydzień w jednym ze sklepów w Poznaniu.
- Klienci zauważyli zmiany w strefach kasowych i ocenili je pozytywnie, większość (59 proc.) respondentów korzystała z kas samoobsługowych. Wszystkie elementy kas samoobsługowych zostały wysoko ocenione. Respondenci najbardziej pozytywnie ocenili liczbę kas, ich dostępność oraz bezpieczeństwo transakcji – wymienia Wilczewska.
Wdrożenie kas samoobsługowych jest połączone z procesem modernizacyjnym sklepów Pepco, rozpoczętym jeszcze w roku ubiegłym – to projekt pod nazwą New Look. Sieć zaczęła metamorfozy placówek od warszawskich sklepów – jednak w październiku, gdy prezentowano nowy koncept w sklepie w centrum handlowym Wola Park o kasach samoobsługowych nie było mowy.
W zmodernizowanych sklepach Pepco powierzchnia sprzedażowa zwiększyła się średnio o ponad 14 metrów kwadratowych, m. in. dzięki zmniejszeniu części magazynowej. Umożliwiło to pełniejsze wyeksponowanie asortymentu sieci i przełożyło się na zwiększenie średnio o 15 proc. liczby produktów. Sieć poszerzyła też ofertę produktową, m.in. o pościel, wybrane produkty spożywcze i mały sprzęt AGD.
Klienci Pepco kasy samoobsługowe mogą też spotkać na rynkach hiszpańskim, włoskim, niemieckim, austriackim i greckim, czyli w krajach do których Pepco dopiero weszło w ostatnich latach.
Kasy samoobsługowe w hipermarketach i dyskontach
Kasy samoobsługowe stały się standardem w dużych sieci hipermarketach i supermarketów jak Auchan czy Carrefour, gdzie zastąpiły część kas tradycyjnych. Od kilku lat wdrażają je też największe sieci dyskontów w Polsce, czyli Biedronka i Lidl, a także sieć Netto. Próżno ich szukać natomiast w sieci Aldi.
>W segmencie dyskontów niespożywczych takie urządzenia testowała na razie jedynie sieć Action, która wyposażyła w nie część sklepów. Poza tym kasy samoobsługowe znajdziemy też w sieciach drogerii, jak Rossmann, Superharm czy Hebe. Spotkać je można również np. niektórych sklepach Żabka czy salonach Empiku.
Obecnie Pepco zatrudnia 25 tys. osób w 17 europejskich krajach, włączając w to ponad 10 tys. pracowników w Polsce i ponad 900 w poznańskiej centrali.
Dołącz do dyskusji: Pepco idzie śladem Lidla i Biedronki. Pojawił się nowy typ kas