PBS DGA i IQS and Quant Group razem w terenie
Firmy badawcze PBS DGA oraz IQS and Quant Group podjęły strategiczną współpracę w celu optymalizacji procesów organizacji i realizacji prac terenowych.
Renoma, jaką cieszą się obie firmy, daje pewność, że połączenie sił w sferze logistyki - gdzie rozgrywa się walka o jakość badań marketingowych i opinii publicznej - pozwoli na jeszcze lepsze zaspokojenie potrzeb najbardziej wymagających klientów - czytamy w komunikacie obu agencji badawczych.
Branża badawcza na tle innych branż przemysłu marketingowego jest dosyć konserwatywna, co wynika z samej natury badań, które w zakresie technik ilościowych oparte są na naukowych podstawach metody reprezentacyjnej, a jakościowych na kilkudziesięcioletnim dorobku psychologii i etnografii. Jednak rynek firm badawczych też ewoluuje i się zmienia - motywuje zawiązanie współpracy Ryszard Pieńkowski, zastępca prezesa spółki PBS DGA.
Do czego może w przyszłości doprowadzić współpraca obu spółek? - IQS i PBS pozostają osobnymi podmiotami, każdy ze swoją historią, renomą i silną pozycją na rynku. Zamiast jednak ostro konkurować, jak to było dotychczas, podejmujemy ścisłą współpracę. Dziś za wcześnie mówić o tym, do czego współpraca może doprowadzić w przyszłości. Koncentrujemy się na wykorzystaniu wszystkich atutów obu firm, by uzyskać maksymalny efekt synergii w zarządzaniu zasobami realizacyjnymi. W przyszłości, zależnie od efektów tego etapu współpracy oraz od tego, co będzie działo się w otoczeniu rynkowym, będziemy zastanawiać się nad możliwością i sposobami zacieśniania związków pomiędzy IQS i PBS, kierując się przede wszystkim dobrem naszych klientów oraz ludzi pracujących w obu firmach - mówi Jan Nawrocki, prezes IQS and Quant Group.
Współpraca PBS DGA oraz ISQ and Quant Group wpisuje się w widoczne na polskim i międzynarodowym rynku procesy integracyjne branży badawczej. Po wykupieniu przez WPP firmy Taylor Nelson Sofres w Polsce do jednego koncernu należą de facto SMG/KRC, Pentor i TNS OBOP.
Dołącz do dyskusji: PBS DGA i IQS and Quant Group razem w terenie