SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Paulina Włodarska-Grodzińska: Polski rynek spożywczy jest niezwykle konkurencyjny

- Pod kątem wydatków reklamowych na naszym rynku spożywczym wyraźnie rysuje się podział na: polskie i zagraniczne firmy - mówi nam Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu firmy FoodCare, która napojem Black chce podbić rynek amerykański.

Paulina Włodarska-Grodzińska Paulina Włodarska-Grodzińska

- Najwięksi gracze - głównie międzynarodowe koncerny - wydają ogromne kwoty na reklamę, w większości stawiając na ilość komunikatów, a nie ich jakość. W efekcie konsumenci są z każdej strony „zasypywani” przekazami reklamowymi. Wydawałoby się, że polscy producenci nie mają szans na tak konkurencyjnym rynku, przy tak wysokich barierach wejścia. Jednak sytuacja zmienia się na lepsze - uważa Włodarska-Grodzińska.

- W wielu kategoriach coraz większe sukcesy odnoszą polskie brandy. Doskonałym przykładem jest rynek płatków śniadaniowych, który był zdominowany przez zagraniczny koncern Nestlé. A jednak Fitella - nie ceną, a innowacyjnym konceptem małych saszetek - „zrewolucjonizowała” rynek musli w Polsce. Przykłady można mnożyć, przytaczając chociażby historie Frugo czy Black. Pokazują one, że odważne, innowacyjne działania mają szansę na sukces, nawet przy znacznie mniejszych nakładach na reklamę i działalności w największych i najbardziej nasyconych kategoriach - podkreśla szefowa marketingu FoodCare.

- Rynek spożywczy jest niezwykle konkurencyjny. Zdecydowanie dominują na nim silni gracze, którzy systematycznie zwiększają swoją przewagę wobec mniejszych konkurentów. Będąc jednym z największych producentów branży spożywczej, widzimy ogromny potencjał wzrostu w Polsce. Stale budujemy pozycję naszych marek, wzbogacamy ich portfolio, rozszerzamy zasięg, wspieramy niebanalnymi akcjami marketingowymi. W efekcie nasze brandy zyskują sympatię kolejnych pokoleń konsumentów. Nieustannie wchodzimy także w nowe segmenty - mówi Włodarska-Grodzińska.

Z Pauliną Włodarską-Grodzińską, dyrektor marketingu FoodCare, rozmawiamy o promocji w sektorze FMCG - cały wywiad na drugiej stronie artykułu.

Dołącz do dyskusji: Paulina Włodarska-Grodzińska: Polski rynek spożywczy jest niezwykle konkurencyjny

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
miko
"Pod kątem wydatków reklamowych na naszym rynku spożywczym wyraźnie rysuje się podział na: polskie i zagraniczne firmy"...a łyżka na to: NIEMOŻLIWE!
0 0
odpowiedź
User
kamson
strasznie to wszystko mało odkrywcze, w dodatku bełkotliwe :P i nie że hejtuję :P
0 0
odpowiedź
User
barnaba
dziedziczka przemówiła...
0 0
odpowiedź