Orange z większym zyskiem i rosnącą bazą abonentów. Liczba użytkowników światłowodu w górę o 84 procent
W III kwartale 2018 r. Orange Polska zanotował niewielki spadek przychodów do poziomu 2,775 mld zł. Zysk netto spółki wzrósł do 91 mln zł, a liczba użytkowników przekroczyła 14,6 mln. O 84 proc. rok do roku zwiększyła się baza odbiorców usługi światłowodowego dostępu do internetu.
W III kwartale br. Orange Polska zanotował przychody w wysokości 2,775 mld zł, co oznacza spadek rok do roku o 0,5 proc. W ciągu 9 miesięcy do końca września br. przychody operatora zmniejszyły się o 1,6 proc. osiągając poziom 8,171 mld zł.
W raportowanym okresie Orange pozytywnie zaskoczył rynek swoim zyskiem netto, który zamknął się kwotą 91 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 28 mln, a analitycy oczekiwali zysku na poziomie jedynie 3,5 mln zł.
Orange Polska w trzecim kwartale 2018 roku wypracował 792 mln zł zysku EBITDA, który był wsparty przez 93 mln zł zysku na sprzedaży "kilku dużych nieruchomości", wobec 3 mln zł zysku rok wcześniej. Środki pieniężne ze sprzedaży aktywów w III kw. mają trafić do spółki w kolejnych kwartałach.
III kwartał br. zakończył się dla Orange liczbą użytkowników usług mobilnych przekraczającą 14,61 mln, co oznacza wzrost w skali roku o 1,8 proc.
Największe przyrosty operator odnotował w segmencie usługi światłowodowego dostępu do internetu (o 38 tys. - wzrost rok do roku o 84 proc.) do 2,5 mln usług oraz ofert konwergentnych (o 24,7 proc. do ponad 1,17 mln).
Przychody z usług wyłącznie komórkowych spadły o 11 proc. rok do roku do 734 mln zł, a przychody z usług stacjonarnych były niższe o 9,8 proc. i wyniosły 614 mln zł. Sprzedaż usług pakietowych dla klientów indywidualnych wzrosła o 28 proc. do 357 mln zł. Przychody Orange Polska ze sprzedaży sprzętu wzrosły rok do roku o 5,1 proc. do 312 mln zł. Przychody z usług hurtowych spadły o 5,3 proc. do 576 mln zł.
Z telewizyjnej oferty Orange korzysta teraz 921 tys. klientów.
- W trzecim kwartale, pomimo okresu wakacyjnego, osiągnęliśmy dobre wyniki komercyjne - ocenia w komunikacie Jean-François Fallacher, prezes zarządu Orange Polska. - Do naszej sieci światłowodowej przyłączyliśmy netto 38 tys. klientów, niemal wyrównując rekordowe osiągnięcie z poprzedniego kwartału. Na dzień dzisiejszy w zasięgu tej sieci znajduje się blisko 3,2 miliona gospodarstw domowych w 116 miastach Polski, a wskaźnik penetracji usługi światłowodowej przekroczył 10%. Podjęliśmy inwestycje w sieć światłowodową, żeby wzmocnić przewagę konkurencyjną względem operatorów kablowych. Według naszych własnych badań rynkowych, w ciągu ostatnich trzech lat zwiększyliśmy udział w rynku przewodowego dostępu do internetu na obszarach w których inwestujemy. Motorem wzrostu pozostają konwergencja i łącza światłowodowe. W obszarze usług konwergentnych cieszy nas zwłaszcza stabilizacja średniego przychodu na klienta – będąca efektem skutecznej dosprzedaży usług oraz ukierunkowanych na wartość zmian, jakie wprowadziliśmy w ofercie Orange Love. W 3 kw. wprowadziliśmy możliwość zakupu nowego telefonu na raty w dowolnym momencie trwania umowy. Ta zwiększona elastyczność została bardzo dobrze przyjęta przez klientów, korzystnie wpływając na przychody i zyski w 3 kw. - zaznacza Fallacher.
Dołącz do dyskusji: Orange z większym zyskiem i rosnącą bazą abonentów. Liczba użytkowników światłowodu w górę o 84 procent