Orange Polska oszczędza prąd: fotowoltaika na dachach, zimą ogrzewanie do 20 stopni
W ramach oszczędności energetycznych Orange Polska na dachach dwóch swoich siedzib uruchomił instalacje fotowoltaiczne. W biurach telekomu zimą ogrzewanie będzie ustawione na maksymalnie 20 stopni, a latem klimatyzacja - na minimum 23 stopnie.
Orange Polska poinformował w komunikacie, że zmniejszy też intensywność oświetlenia oraz funkcjonowanie ekranów komunikacyjnych w biurach i salonach.
Instalacje fotowoltaiczne uruchomiono na dachu siedziby głównej telekomu w Warszawie oraz centrum przetwarzania danych w Łodzi. Firma zaznaczyła, że przygotowuje kolejne takie projekty.
Ponadto 23 września w ramach swojego udziału w tzw. mechanizmie DSR (Demand Side Response) Polskich Sieci Energetycznych operator na dwie kluczowe godziny ograniczył o 2 MW moc pobieraną z sieci. Jedno z centrów danych Orange przeszło wtedy na zasilanie rezerwowe. Firma podkreśla, że pomogła odciążyć krajowy system energetyczny, bez szkody dla swoich klientów.
Zapowiada, że w br. zmniejszy swoje całkowite zużycie prądu przynajmniej o 25 GWh, czyli 2 proc. (w przypadku samych biur będzie to spadek o 8 proc.).
- Od przeszło siedmiu lat intensywnie optymalizujemy nasze zużycie energii. Przyspieszamy też transformację źródeł jej pochodzenia, abyśmy nasze potrzeby energetyczne mogli zaspokajać jak najefektywniej i z poszanowaniem klimatu. Względem 2015 roku ograniczyliśmy nasze całkowite zużycie energii już o ok. 16 proc., a emisje własne gazów cieplarnianych o ok. jedną trzecią - i intensyfikujemy działania, zwłaszcza w obliczu kryzysu energetycznego - wylicza Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.
Firma od 2015 roku oszczędziła ponad 700 GWh prądu. Natomiast w 2020 roku zaczęła podpisywać długoterminowe umowy na zakup energii z nowych źródeł odnawialnych, które do 2025 roku mają zapewnić minimum 60 proc. zużywanego przez nią prądu. Natomiast do 2040 roku telekom chce osiągnąć pełną neutralność klimatyczną netto, dla całości łańcucha wartości.
#OrangeGoesGreen and helps YOU be more energy efficient. 💡 Discover smart and simple ways to save energy - for the planet and for the home budget. 🍀#wegotthepower #razemdlaplanety
— julien ducarroz (@jducarroz) October 11, 2022
CC: @mno_jl @etchoungui @JacekHutyra pic.twitter.com/K1RbL41yRZ
Orange Polska na swoim portalu uruchomił sekcję „Razem dla planety” z praktycznymi wskazówkami, jak zredukować zużycie energii przeznaczanej na usługi cyfrowe w domach. Można się tam też dowiedzieć, jak korzystać z usług cyfrowych, żeby ograniczać konsumpcję energii w sieciach telekomunikacyjnych oraz gdzie szukać informacji o innych sposobach na oszczędzanie energii.
- Zaczynamy od siebie, ale chcemy też wspierać naszych klientów w świadomym i efektywnym korzystaniu z urządzeń i usług, które im dostarczamy. Tak, aby nie generowały niepotrzebnych kosztów związanych z energią. To często drobne gesty, które pozwolą oszczędzić i środowisko, i pieniądze - mówi Julien Ducarroz.
Wiosną br. Orange Polska zaczął wprowadzać do umów tzw. klauzulę inflacyjną, pozwalającą mu podnosić ceny w trakcie trwania umowy z powodu wzrostu kosztów. Klauzula pojawiła się w dokumentach dotyczących wszystkich kategorii usług oferowanych przez operatora (głosowych, internetowych, pakietu Orange Love), jest podpisywana przez klientów zarówno nowych, jak i przedłużających umowy. Obejmuje klientów indywidualnych, z segmentu SoHo (małe firmy) i biznesowych. Podobny zapis w umowach z nowymi użytkownikami zaczął stosować T-Mobile Polska.
W drugim kwartale br. grupa Orange Polska osiągnęła wzrost przychodów o 3,4 proc. do 3,05 mld zł i zysku netto ze 116 do 243 mln zł. Na koniec czerwca telekom obsługiwał 17,83 mln kart SIM, o 523 tys. więcej niż kwartał wcześniej, zyskał przez kwartał ponad 100 tys. abonentów usług głosowych.
Dołącz do dyskusji: Orange Polska oszczędza prąd: fotowoltaika na dachach, zimą ogrzewanie do 20 stopni