TVP1 i Polsat liderami lutego. „Wiadomości” hitem
Liderem oglądalności w lutym br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął Polsat. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „Wiadomości”, „M jak miłość” i „Teleexpress” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lutym 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem lutego 2020 roku zwiększył się o 2,19 proc. i wyniósł 10,25 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie jest to jedyny wzrost wśród tzw. „wielkiej czwórki”.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Druga była TVP2, której udział w analizowanym okresie zmalał o 2,12 proc. do 8,78 proc.
Podium uzupełnia Polsat. Udział stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,05 proc., po spadku względem lutego ub.r. o 8 proc.
Czwarty był TVN - stacja miała 7,04 proc. udziału; w dół o 5,88 proc.
Łączny udział czterech największych stacji zmniejszył się z 35,23 proc. w lutym 2020 roku do 34,12 proc. w lutym 2021 roku.
TVN24 zwiększa przewagę nad TVP Info
Wysokie wyniki oglądalności w lutym 2021 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne nadawców komercyjnych: TVN24 (4,73 proc.; do góry o 7,99 proc.; pozycja 5. w rankingu) i Polsat News (1,73 proc.; + 28,15 proc. - największy wzrost w top 20; awans z 15. na 11. miejsce). Z kolei udział TVP Info zmalał o 13,21 proc. do 3,68 proc. (6. miejsce).
Polsat liderem w grupie komercyjnej 16-49
Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,18 proc., po spadku o 11,73 proc.
Drugi był TVN. Jego wynik w lutym br. zmniejszył się o 4,71 proc. do 9,11 proc.
Podium uzupełnia TVP2 (- 23,70 proc. do 6,44 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (- 11,55 proc. do 5,82 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia Siódemka (4,45 proc.; wzrost o 9,88 proc.).
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 10,13 proc. do 9,14 proc.).
„Wiadomości” hitem lutego
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziło wydanie „Wiadomości” z 10 lutego. Dziennik w TVP1 oglądało średnio 4,57 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 34,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Tego dnia większość nadawców komercyjnych protestowała przeciwko podatkowi od reklam - m.in. po raz pierwszy w historii nie nadano „Wydarzeń” i „Faktów”.
Dodatkowo dziennik w TVP Info oglądało 544 tys. widzów, co daje łączną widownię na poziomie 5,11 mln.
Drugi był odcinek serialu „M jak miłość”, który 2 lutego w TVP2 miał 4,28 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 29,73 proc.
Podium uzupełnia drugi najchętniej oglądany program informacyjny, czyli „Teleexpress”. Nadany w Jedynce 14 lutego (w przerwie konkursu PŚ w skokach narciarskich) dziennik obejrzało 3,90 mln widzów (28,53 proc. udziału).
Drugie miejsce należało do finałowego konkursu 69. Turnieju Czterech Skoczni, który odbył się 6 stycznia w Bischofshofen (sportową imprezę wygrał Kamil Stoch). Relacja w samej TVP1 miała średnio 5,35 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 33,86 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,74 mln widzów) i TVP Sport (859 tys.). Łącznie konkurs miał 7,95 mln osób.
Podium uzupełnia konkurs PŚ w skokach narciarskich, który odbył się 14 lutego w Zakopanem. Relację w TVP1 oglądało średnio 3,70 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 27,12 proc. Zawody transmitowane były również w Eurosporcie (widownia na poziomie 1,07 mln widzów) i TVP Sport (630 tys.). Łącznie konkurs miał 5,4 mln osób.
Hitami audycje TVP1
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 10 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Siedem lokat należało do programów TVP2, dwie - do TVN, a jedna - do Polsatu.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami lutego. „Wiadomości” hitem