Polsat liderem - udany lipiec TVP1, TVP2 i TVP Sport. Hitem finał mundialu
Liderem oglądalności rynku telewizyjnego w lipcu br. był Polsat, a TVP1 wyprzedziła TVN. Ratingowymi hitami miesiąca okazały się mundialowe mecze a na czele znalazło się finałowe spotkanie Francji i Chorwacji - raport Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w lipcu 2018 utrzymał Polsat. Średni dobowy udział tego kanału względem lipca 2017 roku zmniejszył się o 2,09 proc. i wyniósł 9,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział w analizowanym okresie zwiększył się o 18,13 proc. do 9,71 proc.
Podium uzupełnia TVN, który spadł z miejsca drugiego. Udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 8,52 proc., po spadku o 3,73 proc.
Z kolei średni udział czwartej Dwójki wyniósł 6,74 proc., po wzroście o 10,86 proc. TVP1 i TVP2 do 15 lipca br. obszernie relacjonowały mecze mundialu, który odbywał się w Rosji.
Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 33,20 proc. w lipcu 2017 roku do 34,81 proc. w lipcu 2018 roku.
Na piątym miejscu zestawienia uplasował się kanał TVN24. Jego udział wyniósł 4,44 proc., po spadku o 17,63 proc.
Do rankingu top 20 stacji na 11 lokatę awansował TVP Sport. Średni udział tej stacji w zeszłym miesiącu wyniósł 2,12 proc. (drugi najwyższy miesięczny wynik w historii nadawania; najwyższy był w poprzednim miesiącu - 2,91 proc.), po wzroście względem lipca ub.r. o 360,81 proc. (zdecydowanie największym w top 10). Warto dodać, że mecze na antenie tej stacji notowały średnio po niemal 10 proc. udziału w rynku. TVP Sport od 7 czerwca nadaje w DVB-T, a do 15 lipca ramówka kanału skupiała się tylko na mundialu.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,75 proc.; wzrost o 2,18 proc.), TVP Info (3,65 proc.; - 28,29 proc. - największy spadek w top 10), TV Puls (3,37 proc.; + 6,98 proc.), TVN7 (3,22 proc.; + 2,88 proc.).
i TTV (2,30 proc.; + 22,34 proc.).
Udział będącego liderem Polsatu wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 10,77 proc., po spadku o 6,27 proc.
Drugą lokatę zajął TVN. Jego wynik w lipcu br. zmniejszył się o 3,52 proc. do 10,70 proc.
Dalej uplasowały się: TVP1 (7,64 proc udziału; do góry o 53,41 proc.), która wyprzedziła TVP2 (5,73 proc.; + 9,56 proc.).
Również w grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 5,46 proc. do 10,74 proc.).
Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziła transmisja mundialowego meczu Francja-Chorwacja (finał piłkarskich rozgrywek), który w TVP1 oglądało 6,85 mln widzów, co przełożyło się na 52,07 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Spotkanie to wygrała reprezentacja Francji, która pokonała Chorwację wynikiem 4 do 2.
Drugie miejsce zajął półfinałowy mecz Chorwacji z Anglią na tegorocznych MŚ w piłce nożnej, które na głównej antenie 11 lipca zgromadziło 6,61 mln oglądających (44,71 proc. udziału).
Podium uzupełnia półfinałowe spotkanie Francji z Belgią. Pojedynek pokazany w piątek w samej TVP1 miał 5,75 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 39,65 proc.
W zestawieniu top 20 programów znalazło się jeszcze 10 meczów mundialu. Należy jednak pamiętać, że w rzeczywistości oglądalność mundialu była jeszcze wyższa. Spotkania równolegle transmitował TVP Sport.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym było specjalne wydanie „Wiadomości” TVP1, które 15 lipca na antenie tej stacji (pokazane tuż po finałowym meczu mundialu) obejrzało 3,66 mln widzów (26,24 proc. udziału). Była to czternasta topowa pozycja programowa w rankingu. Drugie pod tym względem były konkurencyjne „Fakty” TVN, które zgromadziły 2,78 mln widzów (emisja 17 lipca; 18. pozycja).
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 14 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, a dwie - do TVN.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem - udany lipiec TVP1, TVP2 i TVP Sport. Hitem finał mundialu