1,68 mln widzów „Przyjaciółek 13”. Będzie kolejny sezon
Najnowszy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 1,68 mln osób. W porównaniu do jedenastej serii, nadawanej rok temu, widownia produkcji spadła o 110 tys. oglądających. Polsat w czasie emisji serialu zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i drugie w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 27,59 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że trzynastą edycję „Przyjaciółek” (serial był emitowany w czwartki o godz. 21.10, w okresie od 28 lutego do 23 maja br.) śledziło średnio 1,68 mln widzów. Przełożyło się to na 11,84 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,70 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,48 proc. w grupie 16-59.
Największą popularnością w analizowanym okresie cieszył odcinek pokazany 23 maja br. (finał sezonu) Zgromadził on przed telewizorami 1,85 mln oglądających.
Dla porównania, jedenastą edycję serialu, pokazywaną wiosną ub.r., śledziło średnio 1,79 mln osób, co przekładało się na 12,64 proc. udziału w 4+, 14 proc. w 16-49 oraz 13,95 proc. w 16-59. Oznacza to, że produkcja straciła 100 tys. widzów.
Podczas emisji „Przyjaciółek” Telewizja Polsat zajmowała trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Pozycja lidera należała do TVP1, nadającej w tym czasie „Ojca Mateusza” oraz „Sprawę dla reportera”, co przełożyło się na 18,31 proc. udziału. Na drugim miejscu znalazł się TVN („Milionerzy” i „Kuchenne rewolucje”; 14,33 proc.), a tzw. „wielką czwórkę” uzupełniła TVP2 (gł. „The Good Doctor”, „Europa da się lubić - 15 lat później” i „Big Music Quiz”; 4,45 proc.).
Polsat był jednak wiceliderem wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59, przegrywając tylko z TVN.
Wpływy z reklam wokół właśnie zakończonego sezonu „Przyjaciółek” wyniosły 27,59 mln zł. Dla porównania, siódmy sezon zarobił z reklam 23,01 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Portal Wirualnemedia.pl jako pierwszy informował, że Telewizja Polsat podjęła decyzję o kontynuacji „Przyjaciółek”. Już trwają prace nad czternastym sezonem serialu, który pojawi się w jesiennej ramówce.
„Przyjaciółki” to opowieść o czterech kobietach. Każda z nich jest inna - różni je sytuacja życiowa i problemy, którym muszą stawić czoła. W rolę tytułowych „Przyjaciółek” wcielają się Małgorzata Socha, Joanna Liszowska, Anita Sokołowska i Magdalena Stużyńska. Serial produkuje Akson Studio.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 10,23 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,68 mln widzów „Przyjaciółek 13”. Będzie kolejny sezon