Nike: Taka jestem
5 lutego 2008 r. firma Nike rozpoczęła w Polsce kampanięmarketingową pod hasłem "Taka jestem", która ma promowaćkobiety-sportowców.
Celem nowej kampanii "Taka jestem" jest zachęcenie kobiet douprawiania sportu. Firma chce, aby jak najwięcej dziewczyn i kobietzdało sobie sprawę z tego, jak duże znaczenie ma dla nich sport ijaki pozytywny wpływ może wywrzeć na ich życie.
W działaniach "Taka jestem" firma Nike współpracuje z grupąmłodych europejskich zawodniczek, które będą promować główną myślkampanii. Wśród nich są Perri Shakes-Drayton (Wielka Brytania),Fabienne Nadarajah (Austria) i Vanessa Fernandes (Portugalia).
Kampanię "Taka jestem" przygotowała agencja reklamowaWieden+Kennedy z Amsterdamu, ściśle współpracując z zespołemmarketingowym Nike EMEA. Jednym z głównych elemetów kampanii jestwitryna NikeWomen.com, na której znajdują się wywiady zesportsmenkami Nike, zdjęcia i filmiki z ich udziałem, jak równieżprezentacja nowej kolekcji NikeWomen na sezon Wiosna 2008.Specjalnie na potrzeby kampanii "Taka Jestem" na witrynieNikeWomen.com zorganizowano konkurs dla internautek - tworząc swójsportowy profil i głosując na faworytki można wygrać wyczynowyweekend i trening z jedną z zawodniczek Nike (polska edycja tegokonkursu prowadzona jest pod patronatem magazynu Shape).
Działania promocyjne w ramach kampanii "Taka Jestem" obejmująteż prasę, internet oraz sieć detaliczną sklepów. Do marcowychwydań magazynów Cosmopolitan i Shape oraz do kwietniowego wydaniamagazynu Glamour dodany zostanie specjalny album-insert,komunikujący główne założenia akcji za pomocą grafik wizerunkowychi haseł motywujących do uprawiania sportu. Kampania internetowapromująca akcję i konkurs "Taka Jestem" obejmie odpowiednio dobranewitryny kobiece i młodzieżowe (np. interia.pl, onet.pl, korba.pl,female.pl, o2.pl, grono.net) i potrwa do połowy lutego do końcamarca br.
Za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy MindShare.
Wszystkie sklepy biorące udział w kampanii otrzymają specjalnegrafiki i elementy ekspozycyjne witryn. Dodatkowo, w kilkuwybranych sklepach będzie można za pomocą łącza Bluetooth pobrać30-sekundowy filmik prezentujący ideę akcji "Taka Jestem".
W ramach działań dodatkowych, w lutym i marcu br., na tereniewarszawskich uczelni (Szkoła Główna Handlowa, BibliotekaUniwersytetu Warszawskiego, Akademia Wychowania Fizycznego)zorganizowane zostaną mini-galerie, w których dziewczyny będa mogłyzapoznać się z ideą kampanii "Taka Jestem", obejrzeć zdjęcia ifilmy przedstawiające zawodniczki Nike oraz ich przesłania. Każdakobieta odwiedzająca galerię będzie również mogła zrobić i zostawićswoje własne zdjęcie ze sportowym przesłaniem oraz wziąć udział wkonkursie "Taka Jestem", tworząc swój profil na witrynieNikeWomen.com.
Dołącz do dyskusji: Nike: Taka jestem