RTL po 29 latach zmienił logo i uruchamia platformę RTL+
Główny kanał RTL na niemieckim rynku wprowadził nową oprawę graficzną i logo. Poprzedniego używał od 1992 roku. 3 listopada dojdzie do relaunchu platformy streamingowej nadawcy. Markę TVNow zastąpi RTL+.
Wprowadzeniu nowego wizerunku towarzyszyć ma kampania reklamowa, która będzie prowadzona przez najbliższe miesiące m.in. na billboardach. Obecne logo zostało wprowadzone 29 lat temu. Przechodziło jedynie drobne modyfikacje, takie jak dodanie liter HD, oznaczających emisję w wysokiej rozdzielczości. Po zmianach ujednolicono wizerunek bezpłatnego kanału RTL z oferowanymi odpłatnie przez sieci kablowe i platformy cyfrowe RTL Crime, RTL Passion i RTL Living. Adresowany do widzów powyżej 45 roku życia kanał RTL Plus zmienił nazwę na RTL Up.
Zmiany w platformie streamingowej nadawcy
Rebranding stacji przeznaczonej dla starszych widzów ma związek z planami nadawcy odnośnie platformy streamingowej. Na początku listopada w miejsce usługi TVNow pojawi się RTL+. Plus w nazwie to znak rozpoznawczy wielu serwisów OTT oferowanych przez nadawców. Na kolejnych rynkach debiutuje Disney+, a w przyszłym roku pojawi się także CNN+. RTL zapowiada, że w nowej platformie streamingowej pojawią się dodatkowe funkcjonalności. TVNow pojawił się na rynku w 2007 roku, a więc długo przed szczytem popularności tego typu serwisów.
– RTL rośnie w siłę, zmienia się nasza polityka programowa, oferujemy rozrywkę na wszystkich kanałach dystrybucji. Teraz chcemy jeszcze bardziej ułatwić naszym odbiorcom odnajdowanie się wśród naszych produktów. Jasne i zdecydowane zarządzanie marką to podstawa. Tam, gdzie jest RTL, teraz będzie również logo RTL. Jednocześnie unowocześniamy nasz wygląd, jest teraz optymistyczny. Doskonale pasuje do naszych ofert: Chcemy inspirować dobrą rozrywką i niezależnym dziennikarstwem. To sprawia, że RTL jest wiodącą marką rozrywkową. Rozwijamy również nasze odnoszące sukcesy marki Vox, NTV i Nitro – skomentował zmiany Stephan Schäfer, współdyrektor generalny RTL.
Zobacz także: Polsat zaprezentował nowe logotypy swoich kanałów. Od września zmiana Cyfrowego Polsatu w Polsat Box
Współdyrektorzy generalni w RTL po przejęciu wydawnictwa G+J
Niemiecki koncern telewizyjny RTL po przejęciu wydawnictwa Gruner + Jahr ogłosił zmiany w zarządzie. Dwóch dyrektorów awansowało na stanowiska współdyrektorów generalnych. Matthias Dang i Stephan Schäfer przejęli kierownictwo od września jako współdyrektorzy generalni, a dotychczasowy dyrektor generalny firmy Bernd Reichart odszedł i objął nowe obowiązki w Grupie Bertelsmann RTL. Oliver Radtke został z kolei członkiem zarządu RTL, odpowiedzialnym za koordynację fuzji RTL i Gruner + Jahr.
Dołącz do dyskusji: RTL po 29 latach zmienił logo i uruchamia platformę RTL+