SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Niemal co trzeci abonent telewizji płatnej myśli o jej porzuceniu

30 proc. abonentów kablówek i platform rozważa rezygnację z oferty operatora, co piąty widz telewizji naziemnej myśli o płatnej telewizji - wynika z raportu domu mediowego MEC „Projekt Cyfrowizja”.

Z badania wynika, że operatorzy kablówek i platform mają sporą grupę klientów, którzy rozważają rezygnację z ich ofert. Tak zadeklarowało 25 proc. abonentów telewizji kablowej oraz 33,5 proc. klientów platform satelitarnych, ogólnie niemal co trzeci widz płatnej telewizji.

Odbiorcy kablowi i satelitarni rozważający rezygnację wskazują na podobne powody, jednak znacznie więcej klientów platform narzeka na zbyt wysokie ceny oraz dostrzega alternatywę w postaci darmowej telewizji naziemnej.  Połowa z nich uważa, że za darmo może mieć wystarczająco dużo kanałów.

>>> Naziemna telewizja zyskuje kosztem kablówek i platform

Średnio tylko 14 proc. widzów uważa, że większość interesujących ich programów dostępna jest w internecie i wskazuje ten czynnik jako skłaniający ich do rezygnacji z płacenia. Okazuje się on jednak kluczowy dla osób w wieku 15-24 lata.

Chociaż wyższy odsetek klientów platform twierdzi, że rozważa rezygnację, to jednocześnie właśnie ich abonenci  są najbardziej zadowoleni z oferty. Na pytanie czy ich telewizja jest lepsza niż kiedyś, twierdząco odpowiada 72 proc. klientów kablówek, a aż 85 proc. klientów platform.

Analitycy MEC, na podstawie uzyskanych w „Projekcie Cyfrowizja” szczegółowych wskazań (jak szerokość oferty, atrakcyjność programów, jakość odbioru, forma umowy, usługi dodatkowe, itp.) wypracowali też ogólny wskaźnik satysfakcji dla trzech badanych grup widzów.


 
Najlepszy wynik uzyskali odbiorcy satelitarni. Dlaczego zatem najczęściej oni rozważają rezygnację z płatnej telewizji? Klienci platform, częściej mieszkańcy wsi i małych miasteczek oraz z niższym niż w przypadku klientów kablówek dochodem, tworzą segment bardziej wrażliwy na cenę. Ci o najniższym dochodzie, jak dowodzi „Projekt Cyfrowizja”, są najbardziej skłonni rezygnować z płatnej telewizji.

Co trzyma natomiast widzów przy aktualnej ofercie płatnej telewizji? Dla abonentów kablówek kluczowym czynnikiem był m.in. internet w pakiecie (37 proc. wskazań), a w przypadku klientów platform m.in. dobra cena u ich operatora (42 proc.).

W rankingu stacji, które abonenci kablówek i platform uznają za warte ich pieniędzy są Discovery Channel, National Geographic Channel i TVN24. W pierwszej piątce są też kanały filmowo-serialowe: AXN i Ale Kino+.

Odpowiedzi widzów płatnej telewizji różnicują tu płeć i wiek - np. w zestawieniu top pięciu stacji kobiet znalazły się także TVN Style i TLC (w miejsce TVN24 i Ale Kino+), a listę stacji najważniejszych dla najmłodszej badanej grupy (15-24 lata) otwiera AXN.

W „Projekcie Cyfrowizja” MEC sprawdził też czy dystrybutorzy płatnej telewizji mają potencjał rozwoju biznesu w grupie widzów naziemnej telewizji cyfrowej. Okazuje się, że aż 20 proc. (w tym - 21,5 proc. kobiet, 18,5 proc. mężczyzn) rozważało w czasie ostatniego roku skorzystanie z oferty kablówki czy platformy. Odbiorców w niewielkim stopniu różnicuje tutaj wiek.

Badanie „Projekt Cyfrowizja” zostało przeprowadzone w maju 2014 przez Analytics & Insight MEC. Zostało ono zrealizowane za pomocą techniki CAWI na próbie 917 internautów w wieku 15+.

Dołącz do dyskusji: Niemal co trzeci abonent telewizji płatnej myśli o jej porzuceniu

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Hej
Telewizja teraz jest tak żenująca ze znalezienie w niej czegoś ciekawego graniczy z cudem !
odpowiedź
User
Bruce
Well done MEC.
odpowiedź
User
eg
Jeszcze niech tylko trafi do Polski Netflix i w ogóle nie będzie co z tradycyjnej telewizji zbierać.
odpowiedź