SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrósł udział streamingu na ekranie telewizora. Netflix i YouTube na czele

W lutym 2023 roku 6,4 proc. udziału w całkowitej oglądalności na ekranie telewizora w Polsce stanowił streaming. Jest to wynik o 0,5 pkt. proc. wyższy niż w poprzednim miesiącu. Najchętniej oglądane były treści na Netfliksie z 1,8 proc. udziału, a drugie miejsce zajął YouTube - 1,5 proc. - wynika z badania Nielsen The Gauge.

Serwis streamingowy Netflix Serwis streamingowy Netflix

Nielsen The Gauge to platforma pokazująca oglądalność treści wideo na telewizorze w podziale na telewizję naziemną, satelitarną, kablową oraz streaming. Narzędzie zadebiutowało na rynku amerykańskim wiosną 2021 roku. Pomiary The Gauge Polskę objęły pod koniec ub.r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Z danych Nielsena wynika, że w lutym 2023 roku udział oglądalności streamingu wśród całkowitej oglądalności na ekranie telewizora (grupa wszyscy 4+) stanowił 6,4 proc. Jest to o 0,5 pkt. proc. więcej niż w styczniu 2022 roku oraz 0,8 pkt. proc. więcej niż w grudniu 2022 roku - pierwszego oficjalnego miesiąca pomiarów The Gauge.

1,8 proc. udziału Netfliksa, rosną wyniki YouTube

Liderem wśród platform OTT jest Netflix, którego udział w oglądalności na telewizorze w lutym 2023 wyniósł 1,8 proc. (bez zmian względem stycznia br.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube z 1,5 proc. udziału (wzrost o 0,2 pkt. proc.). Pozostałe platformy wygenerowały łącznie 3,2 proc. udziału (wzrost o 0,5 pkt. proc.), ale Nielsen nie ujawnia o nich szczegółowych informacji. W tym gronie znajdują się m.in. Disney+, Viaplay, HBO Max oraz SkyShowtime, który premierę na rynku polskim miał w lutym 2023 roku.

- Żaden z tych serwisów nie przekroczył dotąd samodzielnie 0,5 proc. progu udziału w czasie oglądania na telewizorze, ale łącznie wzrost ich oglądalności z 2,7 proc. w styczniu do 3,2 proc. w lutym odpowiada za wzrost streamingu na ekranie telewizorów - informuje Nielsen.

Dla porównania, w lutym br. największy udział w oglądalności miała telewizja satelitarna (34,5 proc. całej oglądalności na telewizorze), na drugim miejscu znalazła się telewizja kablowa (29,3 proc.), a trzecim najpopularniejszym źródłem treści oglądanych na ekranie telewizora była telewizja naziemna (23,9 proc.).

- Oglądalność streamingu na telewizorze rośnie. W lutym Polacy korzystając z tej formy oglądania treści wideo na telewizorze spędzali średnio 16 minut dziennie (wzrost o 1 minutę w porównaniu ze styczniem) - czytamy w komunikacie Nielsena.

Co to jest The Gauge?

Raport The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej miesięczną analizę oglądalności na ekranie telewizora w ramach poszczególnych źródeł telewizji. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w USA w maju 2021 roku.

Dane dotyczące polskiego rynku pochodzą z jednoźródłowego panelu telemetrycznego Nielsena składającego się z 3 500 gospodarstw domowych i prawie 9 700 panelistów. Zestawienie oparte jest o dane miesięczne dotyczące udziału w oglądalności AMR (Average Minute Rating).

Dane przedstawione są dla grupy powyżej 4 roku życia w podziale na treści pochodzące z telewizji kablowej, satelitarnej, naziemnej (zarówno liniowej jak i przesuniętej w czasie do 7 dni) oraz oglądalności pochodzącej ze streamingu (oglądalność live streaming stacji telewizyjnych na platformach OTT zaklasyfikowana jest jako oglądalność streamingu). Do kategorii „Inne” zaliczana jest oglądalność nierozpoznanych treści.

Nielsen Polska informuje że stworzył The Gauge: Polska przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnych do tych w wersji amerykańskiej. - Przy dokonywaniu jakichkolwiek porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne - zaznacza firma badawcza.

Dołącz do dyskusji: Wzrósł udział streamingu na ekranie telewizora. Netflix i YouTube na czele

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Seba
Byle by pisali, Netflix placi
0 0
odpowiedź
User
adam
Cieszy, że już ponad 12% ogląda inne treści niż te oferowane przez telewizyjnych ogłupiaczy.
0 0
odpowiedź