„Newsweek Polska” i Deutsche Welle startują ze wspólnym projektem o Sierpniu’80
Z okazji rocznicy wydarzeń Sierpnia’80 redakcje tygodnika „Newsweek Polska” i Deutsche Welle ruszają ze wspólną akcją „Czas Solidarności”. W ramach projektu w serwisach internetowych obu tytułów pojawi się w sumie ponad 20 tekstów i materiałów wideo, które przybliżą wydarzenia Sierpnia 1980 roku, na które złożyły się ogólnopolskie strajki, powstanie ruchu Solidarność a w konsekwencji podpisanie Porozumień Sierpniowych.
Redakcje zamieszczą materiały historyczne ze Stoczni Gdańskiej, wspomnienia tamtych gorących miesięcy widzianych oczyma Lecha Wałęsy, a także relację Joachima Gaucka (były prezydent Niemiec).
- Nigdy wcześniej walka Polaków o wolność nie poruszyła całego świata tak bardzo, jak 40 lat temu, gdy gdańscy robotnicy wywiesili na bramie stoczni 21 postulatów i solidarnie postawili prawa człowieka przeciwko komunistycznemu reżimowi. Postanowiliśmy wrócić do tych wydarzeń, by opowiedzieć o czasie, który wstrząsnął Polską i przyniósł wielką zmianę na całym kontynencie - komentuje Tomasz Lis, redaktor naczelny tygodnika „Newsweek Polska.
Cykl „Czas Solidarności” przybliży też dziedzictwo tego ruchu robotniczego, a także pokaże jego wpływ na Europę. - Polska walka o wolność pod przywództwem Lecha Wałęsy inspirowała wtedy i inspiruje do dziś także Niemców. Przecież pierwsza cegiełka muru berlińskiego runęła dokładnie 40 lat temu wraz z powstaniem „Solidarności” - skomentował dla „Newsweeka” Bartosz Dudek, redaktor naczelny sekcji polskiej Deutsche Welle.
Jak mówi Aleksandra Karasińska, redaktor naczelna serwisu Newsweek.pl, dziennikarze przyglądają się rocznicy powstania Solidarności z różnych perspektyw: historycznej, współczesnej, krajowej i zagranicznej. - Seria pogłębionych materiałów, która powstaje w ramach cyklu pokazuje fenomen "Solidarności", pokojowego ruchu antykomunistycznego, który zainspirował miliony ludzi na świecie - komentuje. Materiały powstające w ramach cyklu będą się pojawiać co tydzień na łamach DW.com/pl oraz Newsweek.pl. Jako pierwsi będą mogli zapoznać się z nimi cyfrowi subskrybenci „Newsweeka”.
Według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż tygodnika „Newsweek Polska” wyniosła 76 559 egz. Natomiast serwis Newsweek.pl w marcu br. zanotował 2,9 mln odwiedzających, którzy wykonali łącznie 8,94 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Dołącz do dyskusji: „Newsweek Polska” i Deutsche Welle startują ze wspólnym projektem o Sierpniu’80