Netflix podał liczbę subskrypcji z reklamami. Liczba robi wrażenie
Najpopularniejszy serwis streamingowy na świecie poinformował, że pakiet z reklamami regularnie wykupuje 40 mln subskrybentów. Rok wcześniej z tańszego planu korzystało osiem razy mniej klientów platformy.
W maju 2023 roku nowy pakiet Netfliksa wykupywało 5 mln użytkowników. Gigant streamingu zdradził, że na rynkach, gdzie plan jest dostępny, 40 proc. rejestrujących się w serwisie, wybiera właśnie usługę z reklamami. Netflix zamierza rozwijać sprzedaż czasu antenowego. Planuje do końca 2025 roku uruchomić własną platformę, która pozwoli na zakupienie nowych form reklam i uzyskanie większego zaangażowania użytkowników.
- Pracujemy nad strategią sposobu prezentowania reklam, ponieważ chcemy, aby nasi użytkownicy mieli fenomenalne wrażenia. Przeprowadzamy dogłębne badania konsumenckie, aby upewnić się, że wyprzedzamy konkurencję, oferując możliwości, które są dobre zarówno dla subskrybentów, jak i promujących się u nas marek – powiedziała Amy Reinhard, menadżerka odpowiedzialna za reklamy w Netfliksie (cytat za Broadband TV News).
Kolejne serwisy VOD wdrażają pakiety z reklamami
Pakiet z reklamami Netfliksa pojawił się w listopadzie 2022 roku w 12 krajach, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii. Spoty reklamowe trwają 15 lub 30 sekund i są emitowane podczas seriali, filmów lub przed rozpoczęciem ich odtwarzania. Bloki reklamowe nie powinny przekraczać 4-5 minut na godzinę. Pakiet jest nieco okrojony względem droższych. W Polsce plan wciąż nie jest dostępny.
W grudniu 2022 roku Disney+ zaoferował plan z reklamami w Stanach Zjednoczonych. Od 1 listopada ub.r. oferta jest dostępna także w Danii, Francji, Włoszech, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Także w przypadku tego serwisu, skorzystanie z opcji z reklamami nad Wisłą, nie jest na razie możliwe. W naszym kraju na razie nie trzeba też dopłacać za oglądanie treści w jakości 4K. Dopłatę za oglądanie produkcji bez reklam wprowadził tez na początku roku Amazon Prime Video. W Polsce platforma nie wyświetla reklam.
Od niedawna pakiet z reklamami na m.in. polskim rynku oferuje SkyShowtime. Kosztuje 19,99 zł miesięcznie. Standardowa subskrypcja bez reklam to z kolei 24,99 zł miesięcznie. 11 czerwca na naszym rynku dojdzie do rebrandingu HBO Max na Max. Pakiet podstawowy ma zawierać ograniczoną liczbę reklam, których dotychczas w Polsce HBO Max nie oferował. Ceny pakietów nowej platformy nie są jeszcze znane.
Na koniec marca Netflix miał 269,6 mln subskrybentów, o 9,33 mln więcej niż na koniec grudnia ub.r. To wynik powyżej oczekiwań analityków. W jego osiągnięciu pomogło nie tylko zaoferowanie planu z reklamami, ale także walka ze współdzieleniem kont z osobami spoza gospodarstwa domowego.
Dołącz do dyskusji: Netflix podał liczbę subskrypcji z reklamami. Liczba robi wrażenie