Na Netfliksie pojawi się polski serial „Agi Bagi” dla dzieci w wieku 2-5 lat
W piątek 15 maja na platformie Netflix zadebiutuje pierwszy polski serial dla dzieci w wieku 2-5 lat, pt. „Agi Bagi”. To oryginalna produkcja Badi Badi według scenariuszy Tomka Niedźwiedzia, Marzeny Nehrebeckiej i Bartosza Słomki. Na platformę trafią 52 odcinki (trzy sezony).
„Agi Bagi” opowiada o przygodach mieszkańców planety, która ma dwie strony: Agi i Bagi. Pokazuje wzajemne relacje między jej mieszkańcami – Agingami i Bagingami. Każdy odcinek serii dotyczy kwestii związanej ze środowiskiem i ekologią, pokazuje, jak wspólnie można starać się żyć w zgodzie z naturą. Osią są opowieści o przygodach dwóch głównych bohaterów: Bodzia i Zibiego, którzy żyją po stronie Agi. Ich codzienność stanowi tło relacji między dwoma cywilizowanymi stworzeniami - Agingami i Bagingami.
Niemal w każdym odcinku Bodzio i Zibi starają się przywrócić porządek i harmonię na planecie Agi Bagi. Pomagają im takie postaci jak Wódz, Siłacz, Felek i Myfka oraz Pan Księżyc.
Bajka „Agi Bagi” gościła już na ekranach w ponad 60 krajach i została przetłumaczony na 11 języków. Serial był prezentowany na wielu targach i wydarzeniach branżowych, zakwalifikował się na festiwale na całym świecie, a w Polsce został dwukrotnie nagrodzony przez jury dziecięce podczas Festiwalu Polskiej Animacji O!PLA. Pomysł na serię powstał dzięki konkursowi, a za finalną jego formą stoi Tomek Niedźwiedź. Za reżyserię odpowiadajli Tomek Niedźwiedź (sezony 1-4) oraz Waldek Mordarski (sezony 2 i 3).
Serial został wyprodukowany według scenariuszy Tomka Niedźwiedzia, Marzeny Nehrebeckiej i Bartosza Słomki. Serial wyprodukowało Badi Badi w koprodukcji z Zavand Animacja i Muzycznym Studiem Produkcyjnym Spot. Przy powstaniu pierwszego sezonu studio wspierała firma Animoon. Pierwszy i drugi sezon serialu powstał w koprodukcji z Filmoteką Narodową (dawniej NINA), natomiast w poczet koproducentów przy sezonie drugim i trzecim dołączyła również Telewizja Polska. Wszystkie sezony serii powstały dzięki dofinansowaniu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Netflix z rekordowym kwartałem
W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował rekordowe wyniki: wzrost liczby subskrybentów o 15,77 mln do 182,86 mln, 5,77 mld dolarów przychodów i 709 mln dolarów zysku netto.
Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl przeglądarkową wersję Netflixa w zeszłym miesiącu odwiedziło 5,68 mln polskich internautów, czyli 20,1 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju. Odwiedzający wykonali w serwisie 92,89 mln odsłon, każdy przeciętnie 16,3.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Dołącz do dyskusji: Na Netfliksie pojawi się polski serial „Agi Bagi” dla dzieci w wieku 2-5 lat