Netflix to już nie tylko VOD, ale też platforma z grami. Dwie nowe gry dotyczą "Stranger Things"
Netflix szykuje się do ekspansji na rynku gier wideo. Eksperyment z nowym projektem zaczyna od Polski. W polskim sklepie Play dostępne są już dwie gry od Netfliksa, które dotyczą serialu "Stranger Things".
"Stranger Things 3" i "Stranger Things: 1984" - tak nazywają się gry, które od czwartku, 26 sierpnia można ściągnąć z polskiego sklepu Play. Obie wyprodukował Netflix, który tym samym debiutuje na rynku gier wideo.
"Porozmawiajmy o grach na Netflix. Od dzisiaj użytkownicy w Polsce mogą wypróbować dwie gry mobilne na Androidzie: 'Stranger Things 1984' i 'Stranger Things 3'. Jesteśmy na wczesnym etapie i mamy jeszcze dużo pracy do wykonania w nadchodzących miesiącach, ale to nasz pierwszy krok" - poinformowała firma na Twitterze. Gry są dostępne za darmo dla posiadaczy subskrypcji Netfliksa, nie mają reklam i płatnych dodatków. Można je również znaleźć wewnątrz aplikacji Netflix, która odsyła użytkownika do sklepu Play.
Porozmawiajmy o grach na Netflix. Od dzisiaj użytkownicy w Polsce mogą wypróbować dwie gry mobilne na Androidzie: Stranger Things 1984 i Stranger Things 3. Jesteśmy na wczesnym etapie i mamy jeszcze dużo pracy do wykonania w nadchodzących miesiącach, ale to nasz pierwszy krok. pic.twitter.com/T2QlTH4xoY
— Netflix Polska (@NetflixPL) August 26, 2021
Polska jest pierwszym krajem, w którym Netflix promuje nowe produkty. Firma nie wyklucza dalszej ekspansji. Od lat deklaruje bowiem chęć wejścia na rynek gier wideo i rozwijania się nie tylko w obszarze VOD. Dotąd Netflix kilkukrotnie eksperymentował, wypuszczając interaktywne seriale czy niskobudżetowe gry multiplatformowe. Produkcja gier "Stranger Things 3" i "Stranger Things: 1984" to pierwsza tak duża inwestycja Netfliksa na rynku gier wideo.
Jeśli eksperyment się powiedzie, a gry zyskają popularność, Netflix zamierza udostępnić je na całym świecie. Póki co będą z nich mogli korzystać jedynie użytkownicy urządzeń z systemem Android.
Prawie 210 mln subskrybentów
W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 19,4 proc. do 7,34 mld dolarów i zysku netto z 720 mln do 1,35 mld dolarów. W br. platforma zyskuje zdecydowanie mniej subskrybentów niż w poprzednich latach, na koniec czerwca miała ich globalnie 209,18 mln.
Netflix nie ujawnia, ilu ma subskrybentów w poszczególnych krajach poza USA i Kanadą. Od ponad roku jest najpopularniejszą platformą VoD w Polsce, w maju br. jego przeglądarkowa wersja zanotowała 5,84 mln użytkowników i 20,11 proc. zasięgu (według badania Mediapanel).
Dołącz do dyskusji: Netflix to już nie tylko VOD, ale też platforma z grami. Dwie nowe gry dotyczą "Stranger Things"