Netflix wprowadza blokadę ekranu w urządzeniach mobilnych. Uchroni przed przypadkowym przerwaniem filmu
Netflix wprowadził w aplikacji mobilnej nową funkcję pozwalającą na zablokowanie ekranu smartfona lub tabletu w dowolnym momencie. Opcja ma zapobiec pauzowaniu lub przewijaniu oglądanego filmu przez przypadkowe dotknięcie wyświetlacza.
Netflix na polskim rynku oferuje możliwość oglądania treści w różnej formie. Jest dostępny jako serwis w przeglądarce, aplikacja do urządzeń przenośnych, a także jako platforma w telewizorach Smart TV i w wybranych konsolach do gier.
W Polsce Netflix jest obecnie dostępny w ramach subskrypcji kosztujących 34, 43 oraz 52 zł miesięcznie, plany różnią się liczbą ekranów na których jednocześnie można oglądać treści, jakością obrazu oraz możliwościami pobierania plików wideo na smartfony i tablety.
Blokada ekranu zwiększy komfort oglądania
Teraz Netflix rozpoczął wprowadzanie w swojej aplikacji mobilnej nowej funkcji, która ma zwiększyć wygodę odbioru treści u użytkowników mobilnych.
Chodzi o opcję blokady ekranu dotykowego w dowolnym momencie korzystania z Netfliksa. Po jej włączeniu z okna aplikacji znikają wszystkie przyciski nawigacyjne, a wyświetlacz przestaje reagować na dotyk użytkownika.
Takie rozwiązanie pozwala wyeliminować przypadki przypadkowego dotknięcia ekranu w trakcie odtwarzania wideo, co może powodować np. niepożądanie przewinięcie filmu czy też włączenie pauzy.
Aby skorzystać z nowej funkcji użytkownik w trakcie odtwarzania materiału musi dotknąć ekranu i wybrać przycisk „Screen Lock”. To spowoduje blokadę wyświetlacza, z kolei jej wyłączenie nastąpi po dwukrotnym dotknięciu ekranu i wybraniu przycisku „Unlock controls?”.
Według informacji podanych przez serwis Android Police nowa opcja blokady jest obecnie stopniowo wprowadzana dla użytkowników na poszczególnych rynkach.
Ponad 17,3 mld dol. na oryginalne treści w 2020 roku
W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys.
Dołącz do dyskusji: Netflix wprowadza blokadę ekranu w urządzeniach mobilnych. Uchroni przed przypadkowym przerwaniem filmu