NBCUniversal wprowadza nowy format reklamowy. Kody QR skanowane z ekranu telewizyjnego pozwalają na zakupy w sieci
Koncern NBCUniversal wprowadził nowy format reklamowy ułatwiający markom sprzedaż ich produktów. Widzowie mogą skanować z ekranów telewizorów kody QR, które prowadzą wprost na stronę sprzedawcy umożliwiając szybki zakup towarów promowanych w trakcie nadawanych programów.
Jak poinformował należący do holdingu Comcast koncern NBCUniversal nowy format reklamowy nosi nazwę ShoppableTV. Polega on na tym że w wybranych momentach programów telewizyjnych na ekranie pojawiają się kody QR, które widz może zeskanować za pomocą swojego smartfona.
Skopiowany kod ma prowadzić bezpośrednio na internetową stronę konkretnej marki, na której można dokonać szybkiego zakupu wybranego produktu.
W komunikacie NBCUniversal zapewnia, że wprowadzony w poniedziałek format spotkał się z dużym zainteresowaniem odbiorców.
Według nadawcy w ciągu kilku minut dokonano tysięcy zeskanowań, które następnie doprowadziły do zakupów o wartości kilkuset tysięcy dolarów.
Zgodnie z zapowiedzią ShoppableTV pojawią się w ofercie najbardziej rozpoznawalnych stacji koncernu, takich jak NBC, NBC Sports, Telemundo, Bravo czy CNBC.
Firma wyjaśnia, że nowy format daje duże nadzieje na zahamowanie spadku stopnia konwersji w reklamach telewizyjnych zapewniając reklamodawcom skuteczne narzędzie skracające drogę użytkownika od emisji do przejścia na stronę internetową i dokonania zakupu.
Dołącz do dyskusji: NBCUniversal wprowadza nowy format reklamowy. Kody QR skanowane z ekranu telewizyjnego pozwalają na zakupy w sieci
Spokojnie, będą pewnie przebitki na pełen kadr ;)