NBC z TiVo
Koncern medialny NBC Universal zawarł wieloletnie porozumienie zTiVo - producentem urządzeń DVR (Digital Video Recorder).
W ramach tego porozumienia, NBC stanie się pierwszym dużymnadawcą, który będzie miał prawo korzystania z badań oglądalnościprowadzonych przez TiVo - informuje serwis Mediaweek.
14 należących do koncernu stacji, m.in. NBC, Telemundo i Bravo,a także 10 kanałów będących własnością samej NBC, będzie miałodostęp do danych o oglądalności programów gromadzonych przezTiVo.
TiVo uruchomiło swój serwis badawczy o nazwie Stop/Watch okołorok temu. Oferuje on dane o oglądalności za pośrednictwem DVR,programów i reklam sekunda po sekundzie. W listopadzie firma dodałarównież dane demograficzne na temat odbiorców, takie jak wiek,zarobki, rasa i stan cywilny.
Serwis jest atrakcyjny dla nadawców i reklamodawców z uwagi nato, że uzyskują oni dane na temat tego, jakie grupy ludzi oglądajądane programy lub reklamy.
Z kolei reklamodawcy, którzy kupują czas reklamowy na antenachstacji koncernu NBCU, będą mieli opcję dodawania interaktywnychelementów do swoich spotów. Na skutek tego widzowie podczasoglądania reklamy będą mogli kliknąć w specjalną ikonę, aby uzyskaćwięcej informacji na temat danego produktu.
DVR są coraz popularniejsze za oceanem. Z danych firmyPricewaterhouseCoopers wynika, że w 2005 roku takie urządzeniaznajdowały się w 9 milionach amerykańskich gospodarstw domowych, ado 2010 roku liczba ta wzrośnie do około 35 milionów.
Porozumienie między NBC Universal a TiVo zacznie obowiązywać od1 stycznia przyszłego roku.
źródło: Mediaweek
Dołącz do dyskusji: NBC z TiVo