Najwyższa średnia cena gwarantowana w TVP wynosi 18,8 tys. zł
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej podało średnie ceny gwarantowane na 2023 rok. Najwyższa wynosi 18,8 tys. zł i dotyczy emisji reklam w listopadzie.
Klientom, którzy zadeklarowali przynajmniej 8 mln rocznie oraz dodatkowo 100 proc. udziału cennika dla wydatków w TVP1 i TVP2, Biuro Reklamy TVP gwarantuje utrzymanie średniej arytmetycznej ceny cennikowej (dla TVP1 razem z TVP2) dla pasm w godz. 06:00 - 24:00.
Najniższe stawki przypadają na okres wakacyjny oraz na styczeń, kiedy popyt na reklamę jest mniejszy. I tak średnia gwarantowana cena dla emisji w sierpniu wynosi 7900 zł, w lipcu - 8200 zł, a w styczniu - 8100 zł.
Z kolei najwyższe średnie ceny gwarantowane przypadają na październik, listopad i grudzień, czyli okres poprzedzający święta Bożego Narodzenia (tradycyjnie również będący okresem wzmożonej aktywności reklamowej). I tak cena dla października wynosi 17300 zł, listopada - 18800 zł, a dla grudnia - 18300 zł.
Przypomnijmy, że Biuro Reklamy TVP opublikowało zasady polityki handlowej na 2023 rok w pierwszej połowie grudnia 2022 roku.
Wśród najważniejszych zmian są m.in. obniżenie progu wydatków, od którego istnieje możliwość negocjowania opustów dla cennika z 15 mln zł do 8 mln zł. Zwiększono też liczbę grup docelowych dla sprzedaży pakietowej, wprowadzając dwie nowe: 18-64 i 20-49 lat. Gwarancja poziomu średniej ceny jest nowością w ofercie BR TVP.
Dołącz do dyskusji: Najwyższa średnia cena gwarantowana w TVP wynosi 18,8 tys. zł