Multimedia Polska liczy na podtrzymanie obecnej dynamiki wzrostu w latach 2010-2011
Dostawca telewizji kablowej, internetu oraz usług głosowych Multimedia Polska liczy, że w okresie 2010-2011 uda mu się podtrzymać obecną dynamikę wzrostu przychodów i skorygowanego wyniku EBITDA, wynika z wypowiedzi prezesa Andrzeja Rogowskiego. W 2009 r. przychody spółki wzrosły o 11% r/r a skorygowana EBITDA o 12% r/r.
"Nie podajemy prognoz, ale udało nam się ustabilizować dynamiki wzrostu i nie dzieje się obecnie nic co mogłoby nas z tej drogi zawrócić" - powiedział Rogowski dziennikarzom dodając iż "w 2010-11 roku wstrząsów nie powinno być".
Spółka poinformowała we wtorek, że liczba usług przez nią sprzedawanych wzrosła w 2009 r. o 10% do 1,235 mln, przy czym wskaźnik multiplikacji (czyli średnia usług sprzedawanych przez firmę jednemu abonentowi) wzrósł do 1,83 wobec 1,70 zł.
Rogowski ocenił, że w najbliższym czasie ten wskaźnik powinien nadal rosnąć, dzięki czemu spółce uda się notować wzrost ARPU (średni miesięczny przychód na abonenta). Wciągu 2009 r. ARPU Multimedia Polska wzrósł o 4,4 zł do 65,9 zł.
Wskaźnik churn (odejść klientów) wyniósł średniomiesięcznie 0,71% w segmencie telewizji, 0,93% - internetu i 0,76% - telefonii.
Na koniec 2009 r. spółka miała 323 tys. klientów usługi dostępu do internetu, co oznacza wzrost o 16% r/r. Spółka w listopadzie wprowadziła usługę mobilnego internetu i obecnie ma ok. 700 jej klientów.
Multimedia Polska na koniec roku sprzedawała blisko 700 tys. usług telewizyjnych, w tym ponad 106 tys. użytkowników telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV.
Liczba sprzedanych usług telefonii stacjonarnej wzrosła o ponad 10% do 216 tys. na koniec 2009 r. - głównie dzięki popularności usługi VoIP. Według Rogowskiego wzrost liczby sprzedanych usług głosowych pozwolił zrekompensować spadek ARPU w tym segmencie a przychody z tego sektora działalności wyniosły w IV kw. ok. 30 mln zł, co oznacza poziom zbliżony do zanotowanego rok wcześniej.
Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 64,13 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 50,27 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 526,32 mln zł wobec 475,44 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska liczy na podtrzymanie obecnej dynamiki wzrostu w latach 2010-2011