Multimedia Polska: 647 tys. abonentów, 240 mln zł w inwestycje
Spółka Multimedia Polska, dostawca usług telefonii, internetu itelewizji kablowej, w III kw. br. zanotowała 13-proc. wzrostprzychodów, ale po rekordowym IV kw. cały rok powinien zamknąć sięok. 15-proc. dynamiką, poinformował prezes Andrzej Rogowski wczwartek. Jego zdaniem, ten poziom wzrostu uda się utrzymać także wprzyszłym roku, mimo pogorszenia sytuacji gospodarczej i lekkiejmodyfikacji strategii spółki.
"Trzeci kwartał był dla spółki dobry, ale po analizie kilkupierwszych tygodni IV kw. już widać, że zapowiada się on rekordowo.Wynika to z sezonowości w naszej branży, pozytywnych efektów zmianw sprzedaży oraz zwiększenia w ostatnim czasie liczby klientów" -powiedział Rogowski podczas konferencji prasowej.
Wzrost przychodów wynika główne z poprawy wskaźnika usług (RGU -Revenue Generation Unit) wykupionych przez jednego abonenta, którywyniósł w III kw. 1,67 wobec 1,47 rok wcześniej. Natomiast średniprzychód na abonenta (ARPU) wzrósł w tym czasie z 55,1 zł do 59,4zł.
Na koniec III kwartału spółka miała ok. 647 tys. abonentów,którym sprzedawała 1,082 mln usług (RGU) - co oznacza, że liczbasprzedanych usług wzrosła o ponad 40 tys. w ciągu trzech miesięcy,podczas gdy liczba abonentów wzrosła jedynie nieznacznie.
"Nasza strategia koncentracji na wzroście organicznym przynosioczekiwane efekty. Odnotowujemy wzrost liczby sprzedawanych usług iprzychodów we wszystkich segmentach. To rezultat zarówno świetnejdynamiki sprzedaży w obszarze telewizji cyfrowej, jak ipakietyzacji usług i sprzedaży internetu i telefonii naszymistniejącym klientom" - podsumował prezes spółki.
Rogowski dodał także, że kolejne miesiące i lata będąkontynuacją dotychczasowych działań, choć, jak przyznał, corazbardziej skłania się ku budowaniu własnej sieci niż kolejnymakwizycjom. Jego zdaniem, jest coraz mniej operatorów, którzydysponują na tyle zaawansowaną technologią i siecią, by inwestycjabyła opłacalna.
"Nie odchodzimy zupełnie od strategii akwizycji, ale dziś, byzdecydować się taki ruch, musielibyśmy mieć gwarancję, że kosztyzakupu plus modernizacji sieci będą w okresie 3-4 lat niższe niżbudowa własnej. Obecnie na widzimy takiej spółki i nie prowadzimyżadnych zaawansowanych rozmów o przejęciu" - powiedziałRogowski.
W jego ocenie, bardziej prawdopodobne jest coraz większezaangażowanie w budowę własnej sieci i rozwój organiczny. Spółkacoraz mocniej inwestuje w Warszawie (w tym roku wyda na budowęsieci ok. 50 mln zł) oraz w Tarnowie i Toruniu. W skali całegokraju inwestycje wyniosą ok. 240 mln zł i w kolejnych latach tenpoziom ma zostać tradycyjnie zwiększony o taki sam poziom, o jakiwzrosną przychody, czyli o ok. 15,0%.
"Planujemy zwiększenie naszego zadłużenia z obecnych ok. 324 mlnzł do 800-1.000 mln zł, ale w obecnej sytuacji rozmowy z bankamiidą opornie. Nie jest to paląca sprawa, ponieważ nadal jesteśmy wstanie utrzymywać ponad 200-milionowy poziom inwestycji rocznie ześrodków własnych, ale na rozwój szybszy niż 15,0% rocznie potrzebawięcej pieniędzy" - wyjaśnił prezes.
Rodowski zapewnił, że cała kwota kredytu, a więc 300-600 mln zł,zostanie przeznaczona na "szeroko pojęte inwestycje zwiększająceudział w rynku", a więc głównie na budowę sieci, ale także naewentualne akwizycje. Multimedia zakłada, że projekty te potrwają3-5 lat. Prezes przyznał także, że zwiększenie linii kredytowejjest potrzebne także w kontekście coraz głośniejszych sugestiiinwestorów, którzy domagają się wypłaty dywidendy.
"Na razie rozmawiamy o tym z radą nadzorczą i nie mam decyzji,ale wiem, że w obecnej trudnej sytuacji rynkowej inwestorzy corazmocniej naciskają. Decyzja nie została jeszcze podjęta, ale liczę,że na początku przyszłego roku wszystko będzie już ustalone" -zapewnił.
Multimedia Polska miała 16,65 mln zł skonsolidowanego zyskunetto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw.2008 roku wobec 15,51 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowaneprzychody wyniosły 119,24 mln zł wobec 105,16 mln zł rokwcześniej.
Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa miała 43,32 mln zł zyskuwobec 43,36 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio350,22 mln zł wobec 307,62 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska: 647 tys. abonentów, 240 mln zł w inwestycje