Motor-Presse Polska przy spadku wpływów poprawił wynik netto o 2,1 mln zł. Więcej z reklam niż ze sprzedaży prasy
W ub.r. Motor-Presse Polska, wydawca kilku czasopism lifestylowych i motoryzacyjnych, zanotował spadek wpływów sprzedażowych o 10,9 proc. do 20,31 mln zł oraz 68,4 tys. zł zysku netto (w 2016 roku miał 2,08 mln zł straty). W ub.r. wpływy ze sprzedaży prasy wyniosły 8,17 mln zł, a z reklam - 11,09 mln zł.
Przychody Motor-Presse Polska ze sprzedaży prasy zmalały z 9,36 mln zł w 2016 roku do 8,17 mln zł w ub.r., czyli o 12,6 proc. Natomiast przychody reklamowe spadły z 12,79 do 11,09 mln zł (to 13,3 proc. w dół), a pozostałe wpływy sprzedażowe zwiększyły się z 301,6 do 543 tys. zł.
Wartość sprzedaży eksportowej poszła w górę z 349,1 do 499,4 tys. zł.
Firma wydaje magazyny lifestylowe „Men’s Health”, „Women’s Health” i „Runners” oraz motoryzacyjne „Auto Motor i Sport”, „Motocykl” oraz „Autobusy i Ciężarówki”, a także związane z nimi serwisy internetowe.
Mocno w dół wydatki na usługi obce
W ub.r. koszty operacyjne Motor-Presse Polska wyniosły 20,26 mln zł, o 17,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Najmocniej spadły wydatki na usługi obce - z 14,2 do 11,84 mln zł. Procentowo jeszcze bardziej zmalały nakłady na amortyzację (z 477 do 151,9 tys. zł) oraz na reklamy określone jako publiczne (z 2,39 mln zł do 871 tys. zł).
Minimalnie - z 5,98 do 5,89 mln zł - spadły koszty wynagrodzeń, natomiast wydatki na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 896,2 do 904,4 tys. zł.
Wynik Motor-Presse Polska poprawił się z 1,82 mln zł straty w 2016 roku do 56 tys. zł zysku w ub.r., a wynik operacyjny - z 2,63 mln zł do 48,6 tys. zł straty. Nastąpiło to m.in. dzięki temu, że koszty aktualizacji wartości aktywów niefinansowych firmy zmalały z 668,5 do 134,1 tys. zł.
Wydawnictwo osiągnęło w ub.r. 68,4 tys. zł zysku netto, wobec 2,08 mln zł straty netto w 2016 roku.
Kapitał zapasowy firmy na koniec ub.r. wynosił 6,16 mln zł. Spółka nie miała żadnych zobowiązań długoterminowych.
Od końca ub.r. właścicielem Motor-Presse Polska jest prezes tej firmy Maciej Mizuro, 100 proc. jej udziałów kupił od Motor Presse Stuttgart, nie ujawniono kwoty tej transakcji.
- W 2018 roku spółka kontynuować będzie publikowanie obecnie wydawanych czasopism oraz utrzymywać będzie obecne strony internetowe. Koncentrować się będzie na umacnianiu serwisów internetowych poprzez dalszym wykorzystywaniu zdobytej w trakcie akwizycji know-how - zapowiedziano w sprawozdaniu Motor-Presse Polska.
Dołącz do dyskusji: Motor-Presse Polska przy spadku wpływów poprawił wynik netto o 2,1 mln zł. Więcej z reklam niż ze sprzedaży prasy