„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży w 2015 roku. „Top Gear” z największym spadkiem
W 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2014 roku zwiększyła się o 2,18 proc. i wyniosła 106 784 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował stratę wynoszącą 8,83 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 70 500 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w ub.r. wyniósł 42 224 egz., po spadku o 2,53 proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 39 553 egz., po jednak stracie o 0,45 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był wiceliderem. Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 24,40 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 30 771 egz.
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 202 727 | 106 818 | 106 784 | 195 625 | 104 588 | 104 504 |
Auto Świat | 119 324 | 70 863 | 70 500 | 133 223 | 81 219 | 77 329 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 87 431 | 42 273 | 42 224 | 85 915 | 43 403 | 43 320 |
Auto Świat Poradnik | 66 308 | 39 577 | 39 553 | 68 063 | 39 733 | 39 733 |
Top Gear | 59 948 | 31 010 | 30 771 | 73 405 | 40 796 | 40 702 |
Auto Motor i Sport | 51 441 | 26 453 | 26 453 | 53 422 | 27 698 | 27 698 |
Świat Motocykli | 29 702 | 15 312 | 15 089 | 32 325 | 17 354 | 17 354 |
Automobilista | 18 783 | 7 616 | 7 588 | 19 978 | 8 197 | 8 179 |
Classic Auto | 14 118 | 6 668 | 6 633 | 14 695 | 6 919 | 6 919 |
W grudniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2014 roku zwiększyła się o 4,27 proc. do 112 571 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 81 200 egz., po wzroście o 3,99 proc.
Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (43 938 egz.; spadek o 1,92 proc.). Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (40 727 egz.; w dół o 0,18 proc.). Z czwartej na trzecią pozycję awansował magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 24 136 egz.; spadek o 4,13 proc. - największy w rankingu).
Największą stratę w tym ujęciu również odnotował „Top Gear” - w dół o 26,55 proc. do 22 926 egz., który spadł z miejsca trzeciego na czwarte.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 211 613 | 112 571 | 112 571 | 199 925 | 108 141 | 107 956 |
Auto Świat | 138 308 | 81 315 | 81 200 | 134 109 | 80 347 | 78 081 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik | 66 980 | 43 938 | 43 938 | 64 992 | 44 800 | 44 800 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 85 000 | 40 727 | 40 727 | 85 000 | 41 001 | 40 801 |
Auto Motor i Sport | 49 690 | 24 136 | 24 136 | 52 380 | 25 177 | 25 177 |
Top Gear | 49 992 | 23 069 | 22 926 | 62 991 | 31 332 | 31 215 |
Świat Motocykli | 33 000 | 17 633 | 17 508 | 33 000 | 20 153 | 20 153 |
Automobilista | 18 200 | 6 720 | 6 720 | 20 000 | 7 502 | 7 502 |
Classic Auto | 14 000 | 5 867 | 5 867 | 14 780 | 6 595 | 6 595 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży w 2015 roku. „Top Gear” z największym spadkiem
wszystkie tytuly motoryzacyjen szyte sa na jedna nudna niemiecka modłę, niestety czasy kiedy Top Gear sie wyrózniał mineły obecnie jest przewidywalny i nudny
jedynie Classic Auto nie jest auto[poradnikiem i trzyma nadal klasę