Grupa Monnari odstępuje od 24 umów najmu w galeriach handlowych. Chce powiązania czynszu z obrotami
Zarząd spółki odzieżowej Monnari poinformował o odstąpieniu 24 umów najmu powierzchni sprzedażowej w centrach handlowych. Tłumaczy to skutkami pandemii oraz brakiem możliwości porozumienia z właścicielami centrów.
Powierzchnia sklepów, których dotyczą 24 umowy najmu, od których Monnari odstępuje stanowi ok. 13,2 proc. całkowitej powierzchni dla marek grupy.
W wydanym komunikacie spółka podaje, że powodem tej decyzji jest pandemia COVID-19 i jej skutki społeczno-ekonomiczne uniemożliwiające wykonywanie przedmiotowych umów na dotychczasowych warunkach. Podkreślono również, że mimo wielomiesięcznych negocjacji z właścicielami galerii handlowych warunki nie zostały zmienione.
„Trzy lockdowny, drastyczny spadek odwiedzin centrów handlowych w okresach otwarcia, coraz większy udział sprzedaży odzieży i obuwia on-line, atmosfera stałego zagrożenia zdrowia wynikająca z wprowadzania administracyjnych nakazów i zakazów, powodują, że galerie utraciły na swojej atrakcyjności. Potwierdza to trwały trend spadku odwiedzin, odnotowany w 2020 r. w salonach Grupy Kapitałowej zlokalizowanych w centrach handlowych” – napisano.
Zarząd zaznacza, że pozostaje otwarty na porozumienie, ale na warunkach, które są dostosowane do obecnej sytuacji rynkowej. Warunek, który stawia to powiązanie czynszu za najem z obrotami najemcy. "Powiązanie czynszu za najem z obrotami najemcy jest warunkiem przetrwania spółek detalicznych w aktualnym otoczeniu ekonomicznym"- czytamy.
Dotychczas kolekcje odzieżowe Monnari, w tym również dodatki i modele z linii Bags&Shoes dostępne były w 167 salonach w całej Polsce oraz w sklepie internetowym emonnari.pl.
Dołącz do dyskusji: Grupa Monnari odstępuje od 24 umów najmu w galeriach handlowych. Chce powiązania czynszu z obrotami