Mniej plastiku w szkolnej ofercie Carrefoura
Z początkiem rozpoczynającego się właśnie roku szkolnego sieć Carrefour zobowiązała się do zmniejszenia ilości plastikowych opakowań, m.in. produktów szkolnych. Dzięki temu firmie uda się wyeliminować łącznie 45 ton tego surowca rocznie.

Carrefour opracował szeroką gamę długopisów, markerów, zakreślaczy i markerów permanentnych wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Poprzez wprowadzenie do oferty przyborów szkolnych w opakowaniach Zero Plastic marka chce uczyć dzieci dobrych nawyków. W Polsce oferta eko-produktów jest dostępna we wszystkich hipermarketach należących do sieci. Są one ekologiczne , a dodatkowo wspierają budowę miejskich hoteli dla pszczół. Ponadto wszystkie materiały do ekspozycji oferty szkolnej zostały wyprodukowane z surowców pochodzących w 100% z recyclingu.
Do 2025 roku 100 proc. opakowań z recyklingu
- W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100 proc. opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5 proc. w porównaniu z 2017 r. - mówi Barbara Kowalska, dyrektor działu jakości i zrównoważonego rozwoju w Carrefour. - Do ekologicznej oferty Carrefour włączyliśmy szeroką gamę eko-przyborów szkolnych - pomagając naszym klientom jeszcze pełniej żyć w myśl idei Zero Waste - dodaje Barbara Kowalska.
Sieć Carrefour Polska, realizując globalne zobowiązanie, w 2019 roku zaoszczędziła 5,1 tony plastiku w produktach marki własnej, a w 2020 roku kolejne 4 tony. W 2020 roku zoptymalizowane zostały 34 opakowania pod kątem redukcji masy plastiku.
Carrefour Polska ma w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Firma jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Dołącz do dyskusji: Mniej plastiku w szkolnej ofercie Carrefoura