„Misja specjalna”: więcej widzów, ale niższe udziały
„Misja specjalna” po przeniesieniu na wcześniejszą porę zyskała widzów, ale spadł jej udział w rynku. Wyniki programu nie są jednak dobre, bo przegrywa on z tym, co pokazuje konkurencja TVP 1.
Śledczy program od 10 marca br. emitowany jest przez Jedynkę w środy w ścisłym prime time – o godz. 21.15. Po trzech odcinkach nadanych o tej porze średnia oglądalność "Misji specjalnej” wynosi 1,71 mln widzów przy udziale na poziomie 11,78 proc. w grupie 4+ i 8,27 proc. w grupie 16-49 – wynika z danych AGB NMR dla Wirtualnemedia.pl. Rok temu w tym paśmie Jedynka miała aż 3,66 mln widzów, a jej udział wynosił odpowiednio 23,86 proc. i 20,51 proc. (emitowała wtedy jednak filmy fabularne).
W lutym br. po powrocie na antenę po roku nieobecności „Misja specjalna” nadawana była we wtorki o 23.00 (raz pokazano ją o 0.00). Cztery pokazane wtedy odcinki zgromadziły średnio 880 tys. oglądających, ale ich udział w rynku był nieco wyższy niż o wcześniejszej porze, bo wynosił 12,76 proc. w 4+ i 8,89 proc. w 16-49.
W czasie emisji magazynu TVP 1 zajmuje dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym za TVN-em, który pokazując wtedy „W11” i „You Can Dance” jest liderem z udziałem wynoszącym 24,12 proc., TVP 2 (filmy; 20,84 proc.) i Polsatem (mecze Ligi Mistrzów, film; 11,78 proc.).
Dane telemetryczne pokazują, że „Misję specjalną” oglądają głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
Widownia „Misji specjalnej” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
10-03-2010 | 1 739 030 | 11,60% | 8,33% |
17-03-2010 | 1 916 201 | 12,89% | 9,07% |
24-03-2010 | 1 483 317 | 10,77% | 7,30% |
średnia | 1 713 657 | 11,78% | 8,27% |
Oglądalność magazynu na tle konkurencji
Wszyscy 4+ | ||
Stacja | AMR | SHR % |
TVN | 3 510 197 | 24,12% |
TVP 2 | 3 032 911 | 20,84% |
Polsat | 1 818 120 | 12,49% |
TVP 1 – Misja specjalna | 1 713 657 | 11,78% |
Profil widowni programu
ADH % | AFF | ||
Płeć | Mężczyźni | 43,66% | 91 |
Kobiety | 56,34% | 109 | |
Wiek | 4-9 | 1,02% | 17 |
10-15 | 2,74% | 39 | |
16 - 19 | 1,37% | 24 | |
20 - 24 | 2,62% | 32 | |
25 - 29 | 3,28% | 37 | |
30 - 34 | 5,66% | 69 | |
35 - 39 | 7,02% | 99 | |
40 - 44 | 5,44% | 84 | |
45 - 49 | 7,54% | 106 | |
50 - 54 | 10,12% | 123 | |
55 - 59 | 9,31% | 123 | |
60+ | 43,87% | 225 | |
Wlk. miasta | Wieś | 41,01% | 105 |
< 50 tys. | 24,89% | 103 | |
50-100 tys. | 9,82% | 115 | |
100-200 tys. | 8,15% | 102 | |
> 200 tys. | 16,13% | 79 | |
Zawód | Top management | 6,22% | 80 |
Pracownicy średniego szczebla | 9,83% | 68 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 20,73% | 103 | |
Emeryci | 49,56% | 199 | |
Inni | 13,66% | 42 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 57,00% | 124 |
Średnie | 29,61% | 100 | |
Wyższe | 9,63% | 84 | |
Inne | 3,76% | 29 |
Dołącz do dyskusji: „Misja specjalna”: więcej widzów, ale niższe udziały