“Milionerzy” zyskali widzów i przynieśli 15 mln zł z reklam
Nadawany w TVN teleturniej "Milionerzy" jesienią br. gromadził więcej widzów niż rok wcześniej, a pod względem udziałów w rynku przegrywał jedynie z propozycjami TVP 1. Wpływy reklamowe programu wzrosły i wyniosły 14,9 mln zł.
Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement wynika, że premierowe odcinki "Milionerów" nadawane w niedziele o 18.00 od września do grudnia br. przyciągały przed ekrany średnio 2,65 mln widzów, dając stacji 19,19 proc. udziału w grupie 4+ i 18,26 proc. w komercyjnej 16-49. To więcej niż rok temu, gdy średnia widownia teleturnieju wyniosła 2,43 mln osób, a udział TVN to było odpowiednio 17,59 proc. i 15,81 proc.
W paśmie emisji zakończonej właśnie serii "Milionerów" TVN przegrywał pod względem osiąganego udziału w 4+ jedynie z TVP 1, która w tym czasie nadawała końcówkę "Ojca Mateusza" i teleturniej "Jaka to melodia?". Dało jej to 28,82 proc. udziału w rynku. Za TVN-em znalazły się natomiast: TVP 2 (“Panorama”, “Sport”, Pogoda”; 12,94 proc.) oraz Polsat (“Hotel 52”, “Wydarzenia”; 10,75 proc.). W grupie 16-49 TVN również był drugi za Jedynką.
Wpływy z reklam nadanych przy tegorocznej jesiennej edycji teleturnieju wyniosły 14,9 mln zł. Jesienią ub.r. przychody reklamowe z programu były niższe i wyniosły 12,4 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Dane telemetryczne pokazują, iż jesienną serię "Milionerów" oglądały najchętniej kobiety, widzowie powyżej pięćdziesiątki oraz mieszkańcy średnich i dużych miast.
Oglądalność jesiennej edycji "Milionerów" odcinek po odcinku
Data | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
12-09-2010 | 1 807 331 | 17,29% | 16,21% |
19-09-2010 | 2 144 379 | 17,55% | 15,39% |
26-09-2010 | 1 993 402 | 15,78% | 15,55% |
03-10-2010 | 2 312 567 | 18,51% | 19,56% |
10-10-2010 | 2 352 418 | 18,77% | 17,65% |
17-10-2010 | 2 505 594 | 18,05% | 16,35% |
24-10-2010 | 3 304 288 | 23,71% | 23,73% |
31-10-2010 | 2 462 274 | 17,61% | 15,70% |
07-11-2010 | 2 792 507 | 18,14% | 15,70% |
14-11-2010 | 2 795 646 | 19,87% | 19,00% |
21-11-2010 | 3 002 909 | 20,71% | 20,00% |
28-11-2010 | 3 050 679 | 20,27% | 18,83% |
05-12-2010 | 2 916 526 | 18,98% | 18,15% |
12-12-2010 | 3 087 132 | 20,44% | 20,68% |
19-12-2010 | 3 195 519 | 20,81% | 20,40% |
Średnia | 2 647 639 | 19,19% | 18,26% |
Widownia programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP 1 | 3 982 858 | 28,82% | 25,55% |
TVN – Milionerzy | 2 647 639 | 19,19% | 18,26% |
TVP 2 | 1 788 594 | 12,94% | 10,75% |
Polsat | 1 485 434 | 10,75% | 12,88% |
Profil widowni teleturnieju
Milionerzy | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 41,64% | 86 |
Kobiety | 58,36% | 113 | |
Wiek | 4-9 | 2,16% | 36 |
10-15 | 2,75% | 39 | |
16 - 19 | 2,32% | 40 | |
20 - 24 | 3,97% | 49 | |
25 - 29 | 7,48% | 84 | |
30 - 34 | 7,55% | 92 | |
35 - 39 | 5,90% | 83 | |
40 - 44 | 6,25% | 97 | |
45 - 49 | 6,61% | 93 | |
50 - 54 | 9,17% | 111 | |
55 - 59 | 12,62% | 166 | |
60 | 33,22% | 170 | |
Wlk. miasta | Wieś | 28,67% | 74 |
< 50 tys. | 23,06% | 96 | |
50-100 tys. | 9,23% | 108 | |
100-200 tys. | 10,70% | 134 | |
> 200 tys. | 28,34% | 139 | |
Zawód | Top management | 7,70% | 99 |
Pracownicy średniego szczebla | 16,73% | 116 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 17,57% | 87 | |
Emeryci | 41,24% | 166 | |
Inni | 16,76% | 51 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 48,69% | 106 |
Średnie | 32,40% | 109 | |
Wyższe | 14,00% | 122 | |
Inne | 4,91% | 38 |
Dołącz do dyskusji: “Milionerzy” zyskali widzów i przynieśli 15 mln zł z reklam